Tun la final de mandat. PNL vrea sa desfiinteze Aeroportul Baneasa in beneficiul mafiei imobiliare

Tun la final de mandat. PNL vrea sa desfiinteze Aeroportul Baneasa in beneficiul mafiei imobiliare

Pe ultima suta de metri de mandat, liberalii pregatesc un tun imobiliar de miliarde de euro. Vanat acerb de companiile imobiliare, pentru terenul de peste 180 de hectare, care valoreaza in prezent minimum doua miliarde de euro, Aeroportul International Baneasa ar putea fi inchis de la sfarsitul anului 2010. Aceasta in conditiile in care proiectul construirii unui nou aeroport care sa preia zborurile low-cost este doar pe hartie, iar accesul spre Aeroportul Otopeni este aproape inaccesibil, din cauza traficului urias si a lucrarilor fara sfarsit la carosabil si la constructia pasajului subteran.

Potrivit unui document guvernamental, aflat in posesia ziarului “Gardianul”, autoritatile au in vedere inchiderea Aeroportului Baneasa pentru traficul comercial de la 1 ianuarie 2011. Oficiali din cadrul Directiei Generale a Aviatiei Civile (DGAC) spun ca “documentul poate fi modificat”. “Traficul comercial operat cu avioanele Airbus sau Boeing trebuie restrictionat. Acest aeroport trebuie sa functioneze pentru avioane de capacitate mica cum sunt zborurile de protocol, SMURD sau Politie. Cine vrea sa zboare de pe un aeroport din centrul orasului trebuie sa plateasca. Construirea unui nou aeroport in sudul Capitalei depinde de capacitatea Aeroportului Henri Coanda”, ne-au explicat reprezentantii DGAC. Potrivit documentului intocmit de DGAC dupa sedinta Guvernului din data de 27 august, Ministerul Transporturilor va prezenta Executivului un plan de restructurare si reorganizare a Societatii Nationale “Aeroportul International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu”. “Dezvoltarea Aeroportului Baneasa trebuie limitata din cauza apropierii de zonele locuite ale nordului Capitalei. Aeroportul se confrunta deja cu reclamatii din partea locuitorilor din zona care solicita restrictionarea traficului”, se arata in documentul citat.

Avioanele Boeing si Airbus ar putea fi interzise pe Baneasa

De la 1 ianuarie 2011, aeronavele de mare tonaj, gen Boeing sau Airbus, ar putea sa nu mai aterizeze pe Aeroportul Baneasa. Directia Generala a Aviatiei Civile considera ca statul ar trebui sa descurajeze cresterile de trafic pe Aeroportul Baneasa, “in paralel cu asigurarea conditiilor ca traficul comercial de pe acest aeroport sa poata fi preluat treptat de Aeroportul Henri Coanda sau de un eventual alt aeroport situat in zona de sud a Capitalei”. Una din variantele propuse de Aviatia Civila este emiterea unei decizii de restrictionare a traficului comercial pe Aeroportul Baneasa, din motive de protectie a mediului. In schimb, se propun cateva variante alternative pentru functionarea aeroportului: “Realizarea, prin finantare bugetara, a unui terminal pentru procesarea oficialitatilor VIP (eventual prin modernizarea noii aerogari), pana la data de 1 ianuarie 2011. Elaborarea, prin finantare bugetara, a unui studiu de fezabilitate, impreuna cu Ministerul Sanatatii, privind dezvoltarea unor platforme SMURD si a unei baze de operare pentru Politia Aeriana pe Aeroportul Baneasa”.
O alta propunere vizeaza “reanalizarea tarifelor aeroportuare practicate de Aeroportul Baneasa, in scopul acoperirii cheltuielilor de exploatare si de investitii, respectiv impunerea unor tarife de protectie a mediului, tinand cont de amplasarea eroportului in interiorul Capitalei”. Totodata, autoritatile vor “impunerea unor restrictii pentru certificat de zgomot din considerente de protectie a mediului si finalizarea de catre Aeroportul Baneasa a lucrarilor la suprafetele de miscare”, se mai arata in nota initiata de Aviatia Civila.

Terenul valoreaza intre 2 si 6 miliarde de euro

Surse bine informate ne-au declarat ca miza acestei masuri este terenul aeroportului, care valoreaza la aceasta ora circa doua miliarde de euro. “Aeroportul Baneasa se intinde pe o suprafata de circa 180 de hectare. Terenurile din jur se vand cu circa 1.200 de euro metrul parat. In cazul in care s-ar desfiinta aeroportul, preturile terenurilor s-ar tripla”, ne-au precizat sursele citate. “Guvernul liberal este capabil de orice. Aeronavele Boeing 737-800, Airbus 319 sau 320 produc mai putin zgomot decat avioanele cu capacitate de numai 20 de locuri. Mafia imobiliara din zona vaneaza terenul aeroportului”, ne-a declarat fostul director al Aviatiei Civile Sorin Stoicescu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *