Un producator francez de automobile va cumpara o echipa de Formula 1

de Departamentul Sport Publicat la: 28.09.2015 13:20 Ultima actualizare: 28.09.2015 13:21

Producatorul de automobile Renault si compania Gravity Motorsports, afiliata fondului de investitii Genii Capital si care detine Lotus, au semnat o scrisoare de intentie, cu privire la achizitia echipei de Formula 1 de catre constructorul francez, informeaza motorsport.com.

“Grupul Renault si Gravity Motorsports, afiliata Genii Capital SA, au placerea sa anunte semnarea unei scrisori de intentie cu privire la potentiala achizitie de catre Renault a unui pachet de actiuni care sa asigure controlul Lotus F1 Team. Semnarea acestei scrisori marcheaza primul pas al Renault catre proiectul unei echipe de Formula 1 Renault pentru sezonul 2016, prelungind astfel cei 38 de ani de prezenta a marcii in cea mai importanta serie a motorsportului. Grupul Reanult si Gravity vor lucra impreuna in saptamanile urmatoare pentru a transforma aceasta initiativa intr-o tranzactie definitiva, cu conditia indeplinirii tuturor obligatiilor intre acestea si alte parti interesate”, se arata intr-un comunicat al Renault.
Aceasta decizie reprezinta o gura de oxigen pentru echipa Lotus, cu sediul la Enstone si aflata in insolventa, care trebuie sa apara in fata Inaltei Curti, in procesul pe care fiscul britanic i l-a deschis, pentru taxe neachitate de aproximativ 900.000 de lire sterline (1,2 milioane de euro).

Potrivit presei internationale, Renault a decis sa ramana in Formula 1 si sa preia o echipa, dupa ce a primit asigurari de la administratorul drepturilor comerciale ale Marelui Circ, Bernie Ecclestone, ca va fi tratata ca un team istoric, cu o contributie importanta la dezvoltarea acestui sport, ceea ce ii va aduce venituri suplimentare din partea Formula One Management.
Renault a furnizat motoare echipei Red Bull in ultimii sase ani, iar in perioada 2010-2013 austriecii au dominat Marele Circ, castigand patru titluri mondiale la rand la constructori si alte patru la piloti, cu propulsorul francezilor.
Insa Renault nu a tinut pasul cu Mercedes si Ferrari odata ce, din 2014, s-a trecut de la motorul V8 de 2,4 litri, la cel turbo hibrid V6 de 1,6 litri. In ultimii doi ani, Red Bull s-a plans constant de lipsa de fiabilitate si de putere a motoarelor Renault.
De curand, presedintele si CEO Renault, Carlos Ghosn, s-a declarat dezamagit de criticile oficialilor Red Bull, care doresc ruperea intelegerii cu compania franceza, acuzand ca motorul furnizat de aceasta este necompetitiv. “Din nefericire, cand ei castigau campionate nu mentionau numele Renault. Echipa era cea care castiga. Asa ca am inceput sa simtim ca veniturile acestei investitii erau foarte slabe. Senzatia s-a intensificat prin faptul ca, atunci cand tehnologia s-a schimbat si s-a trecut de la motorul V8 la cel actual, unor echipe care foloseau motorul nostru nu le-a mers bine, iar motivul pentru care acest …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *