Zborurile low-cost de pe Baneasa, mai scumpe dimineata si seara

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Aeroportul Baneasa vrea sa taxeze diferit zborurile low-cost in functie de intervalul orar.

Conducerea Aeroportului International Bucuresti Baneasa (AIBB) intentioneaza sa taxeze suplimentar companiile aeriene low-cost ale caror zboruri vor fi efectuate in orele de virf. Deoarece taxele de aeroport se regasesc distinct in pretul biletelor de avion, consecinta ar putea fi o majorare a preturilor acestora, cel putin pentru zborurile planificate dimineata, intre orele 7.00 si 11.00, si seara. Stefan Mladin, director general AIBB, spune ca masura se practica si in aerogarile din alte tari si ca astfel se va evita aglomeratia pe un aeroport care a ajuns, de altfel, la maximul capacitatii sale.

?Voi propune viitorului Consiliu de Administratie ca aceia care vor sa vina in orele de virf sa plateasca o taxa mai mare?, a declarat pentru Cotidianul Stefan Mladin. Acesta nu a precizat nivelul cu care ar putea creste taxa. Potrivit directorului general AIBB, taxa perceputa liniilor aeriene pe aeroport este mai mica de 20 de euro pe pasager.

Prin majorarea taxei pentru orele de virf, conducerea spera sa solutioneze o problema acuta pentru AIBB, respectiv aglomeratia in crestere pe aeroport, cauzata de o dezvoltare accentuata a zborurilor low-cost in ultimii ani. Traficul pe aeroport se va dubla aproape in acest an, in pofida faptului ca AIBB a fost inchis pe perioada verii pentru lucrari de reparare a pistei. ?Estimam ca traficul pe aeroport va depasi anul acesta un milion de pasageri. In primele patru luni, pina la inchiderea pistei am operat 418.000 pasageri, iar tot anul trecut am operat 700.000 de pasageri?, spune Mladin.

Acesta adauga ca aeroportul nu poate procesa mai mult de 500-600 de oameni pe ora, respectiv opt curse la decolare si aterizare, iar majoritatea cererii de transport este dimineata, intre orele 7.00 si 11.00, si seara. ?Deoarece pasagerii vin la imbarcare mai devreme, sint situatii in care in cladirea aerogarii, in cite un sfert de ora, se suprapun peste o mie de oameni?, spune Stefan Mladin.

?Este evident ca o majorare a taxelor se va regasi in pretul biletelor. In prezent, aeroporturile percep o taxa in functie de tonajul aeronavei, iar ulterior aceasta se imparte la numarul de pasageri. Daca taxa va creste, atunci se va majora si partea inclusa in bilete?, crede Cristian Curus, administratorul site-ului airclick.net. Acesta adauga ca nivelul cresterii ar putea fi cuprins intre cinci si zece euro. Liniile aeriene vor putea proceda la o mediere a cresterilor, in functie de cererea inregistrata pentru fiecare ruta deservita, spune acesta.

Aeroportul a inceput negocieri cu mai multe companii aeriene privitoare la alocarea sloturilor (intervale de timp in care liniile aeriene au rezervate capacitati ale aeroportului). ?Negocierile le purtam cu cinci companii aeriene, iar alocarea va lua in considerare mai multe criterii, unul dintre acestea fiind de exemplu vechimea acestor companii pe aeroport?, spune directorul general AIBB.

Cu exceptia companiei Easy Jet, nou intrata pe piata si care, desi avea planificat sa opereze zboruri de pe Aeroportul Baneasa, a decis pentru inceput folosirea Aeroportului Otopeni, celelalte companii care au zboruri din Bucuresti, (Blue Air, Sky Europe, Wizz Air, My Air, Alpi Eagles, Wind Jet, Click Air, precum si zboruri charter ale agentiilor de turism), folosesc AIBB.

Conducerea aeroportului a efectuat un studiu de fezabilitate pentru construirea unei aerogari suplimentare, proiect care urmeaza sa fie aprobat de actionar, Ministerul Transporturilor. ?Va fi un nou terminal, parter plus etaj, care va costa citeva milioane de euro. Capacitatea pistei nu e o problema, deoarece o aeronava poate ateriza din trei in trei minute?, spune Stefan Mladin.

spot_imgspot_img