In cazul in care parbrizul vehiculului dumneavoastra este ciobit sau spart, ar trebui sa il reparati sau sa il inlocuiti?. Indiferent de locul in care traiti, parbrizul dumneavoastra poate suferi avarii. Ar putea fi lovit de pietris marunt cazut din camioanele neacoperite folosite in constructii, vehicule de salubrizare care imprastie nisip si sare – cand vremea o cere – sau o bucata ocazionala de resturi lovita de masinile care trec in acel moment pe acolo.
Odata intamplarea a facut ca un porumbel sa greseasca traiectoria si a lovit un camion care trecea pe sub un pasaj si in urma caruia ma aflam, si mi-a cazut pe parbriz. Am crezut ca tot parbrizul va cadea peste mine. Este uimitor faptul ca parbrizele supravietuiesc atat de mult timp.
Nu conteaza cauza, este important sa reparati sau sa inlocuiti parbrizul dupa ce a suferit o avarie pentru a va asigura ca aceasta nu se va agrava. Fie ca vorbim de o mica ciobitura sau de inlocuirea parbrizului, website-ul www.reparatiiparbrize.net va prezinta ce trebuie sa stiti despre un parbriz deteriorat:
Cand sa reparati sau sa inlocuiti
Vestea buna este ca micile ciobituri sau crapaturi pot fi reparate de un profesionist pentru un pret rezonabil. Daca ciobitura sau crapatura poate fi acoperita cu o bancnota, in general se poate repara in siguranta.
Totusi daca ciobitura se afla direct in linia vizuala a soferului, sunt mai mult de trei ciobituri sau crapaturi ale sticlei, avaria este la marginea parbrizului sau parbrizul este vechi si acoperit cu multe urme mici, ar trebui inlocuit in loc sa fie reparat; parbrizul este parte structurala a multor vehicule, contribuind la rezistenta totala a acestora – de aceea este importanta repararea crapaturilor inainte de agravarea acestora, ducand la necesitatea inlocuirii parbrizului.
Procedura de reparare functioneaza prin injectarea unei rasini in portiunea ciobita. Pentru crapaturi pot fi date mici gauri la capetele crapaturilor pentru a preveni extinderea acestora. Aceste parbrize sunt compuse din trei straturi: un strat din rasina sau polimer asezat intre doua straturi de sticla. Pentru gaurirea partiala si nu totala a stratului de plastic este nevoie de o mana sigura si de experienta.
Daca parbrizul dumneavoastra poate fi reparat, faceti acest lucru imediat. O mica ciobitura se poate extinde pe o suprafata mare din parbriz daca dati intr-o groapa in drum, daca mergeti pe un drum cu denivelari sau luati o curba in mod agresiv. In multe tari poate fi de asemenea ilegal sa conduceti o masina cu parbrizul fisurat. Daca sunteti pe drum, departe de casa, de obicei exista firme care se ocupa de astfel de reparatii care pot veni la dumneavoastra.
Reparatie proprie
Daca va simtiti capabil sa faceti asta, puteti incerca sa reparati dumneavoastra ciobitura sau crapatura din parbriz. Sunt multe kituri de bricolaj disponibile in magazinele de piese auto, de multe ori acestea reproduc tehnica injectarii a rasinei a profesionistilor. Desigur, diferenta este calitatea instrumentelor si a materialelor, precum si experienta persoanei care efecueaza reparatia. Deoarece aceste truse pot sa nu reproduca perfect o reparatie profesionala, va recomandam sa le folositi pe ciobituri care se afla intr-o zona discreta, cum ar fi coltul din dreapta jos al partii pasagerului.
Amintiti-va, o functie cheie a reparatiei este de a preveni expansiunea sau raspandirea fisurii si, de asemenea, de a ajuta la restabilirea unei parti din integritatea structurala a sticlei. Daca nu sunteti sigur cu privire la vreun aspect al procesului de reparatii in regim propriu, va recomandam sa angajati un profesionist.
Rezolvarea: Reparati daca este posibil si logic. Inlocuiti daca este necesar. Si luati in considerare utilizarea unui profesionist pentru cele mai bune rezultate.