Cărți de spiritualitate pentru minte și suflet

Un bărbat a întrebat odată un înțelept: „De ce citești în mod constant cărți de spiritualitate și despre îndatoririle omului? Le-ai citit deja de mai multe ori.” Înțeleptul, la rândul său, l-a întrebat: „De ce ceri acum mâncare pentru tine? N-ai mâncat ieri? ” „O fac pentru a trăi”, a răspuns omul. „Și eu am citit pentru a trăi”, a spus înțeleptul. În ceea ce privește viața trupului, hrana materială sunt necesități zilnice, iar hrana spirituală este necesară zilnic pentru suflet.

Citirea cărților de spiritualitate înseamnă viața sfinților părinți și a împăratului tuturor virtuților. Nu te mulțumi cu o singură lectură fără rezultat, ci încearcă să-i împlinești poruncile, citind din faptele sale. O carte spirituală este o carte a vieții și trebuie citită cu viață. Când Domnul era pe pământ, mulți L-au văzut și, în același timp, mulți nu L-au văzut. La ce folosește atunci când o persoană privește cu ochii trupului, dar nu vede nimic cu ochii sufletului, mintea și inima? În zilele noastre mulți oameni citesc cărți de spiritualitate în fiecare zi și atunci, o persoană este purtată de pasiune.  Din ceea ce citește o persoană, i se poate recunoaște starea sa spirituală. 

Imagini de ansamblu

Dezvăluirea temei experienței mistice se face în acest caz, pe de o parte, prin clarificarea conceptelor de bază și identificarea conținutului lor, pe de altă parte, pe exemplul patrimoniului de carte al tradiției creștine. Prima parte oferă o imagine de ansamblu destul de generală asupra soartei experienței mistice în cultura europeană încă din Evul Mediu înalt, când sfera misticii este izolată artificial de reflecția teologică, uneori la inițiativa teologilor mistici. În epoca Iluminismului, a fost complet eliminată din domeniul teologiei și filosofiei. În secolul XX misticul este reabilitat în diferite sfere ale cunoașterii științifice – în filosofie, teologie și în studiile creștinismului istoric. 

În a doua parte, locul este dedicat studiului naturii cărții și practicilor de lectură care s-au format în antichitatea creștină, luate în considerare în trei aspecte ale formulării experienței mistice în textele religioase: misticism (experiență) – ascetism (practică) – teologie (cristalizarea experienței). Vasta moștenire scrisă a antichității creștine este rezumată în patru tipuri de texte și practicile de lectură corespunzătoare: narativ, oratoriu, instructiv, figurativ. Procesul de formare a unei experiențe mistice este studiat mai detaliat pe exemplul ultimului tip de lectură, care implică cititorul într-un fel de circulație hermeneutică existențială, misticism, ascetism, teologie.

Dezvoltarea personalității

Citirea este un proces individual, strâns legat de dezvoltarea personalității copilului. Accentul se pune pe munca individuală cu cititorii. Se desfășoară într-un mod planificat și sistematic: în timpul schimbului de cărți, la pauzele de după școală, la orele de școală. Incertitudinea cererii independente a tinerilor cititori necesită nu doar orientarea în repertoriul literaturii moderne, ci și abilități pedagogice. O persoană care iubește și știe să citească este o persoană fericită. Este înconjurată de mulți prieteni deștepți, amabili și loiali. Prietenii lui sunt cărțile de spiritualitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *