Ce piese de scuter trebuie schimbate obligatoriu primavara aceasta

Scuterul ofera o sumedenie de avantaje, in sensul ca te ajuta sa ajungi mai repede la destinatie.

Echipat cu un motor de 50 sau 125 cc, un scuter a devenit un mijloc de transport extrem de popular in zilele noastre.

Primavara este un moment prielnic pentru a achizitiona si inlocui acele piese scuter care sufera un grad de uzura ridicat, cum ar fi: uleiul, componente ale sistemului de franare, componente ale sistemului electric cum ar fi bujiile, becurile, comenzile de pe ghidon sau componente ce alcatuiesc sistemul de transmisie. Iata care sunt cele mai importante operatiuni de inlocuire care sunt obligatoriu de efectuat in aceasta perioada!

Uleiul

In ceea ce priveste alegerea uleiului pentru scuter, trebuie respectat indicatorul specificat de producator. Nu este nevoie sa fie un ulei performant, in schimb trebuie sa urmaresti cifra de vascozitate care se reflecta in capacitatea uleiului de a curge la temperaturi mai scazute sau mai ridicate.

In general, cifra din spate a uleiului arata vascozitatea la temperatura optima de functionare a motorului. Un bun ulei care asigura o capacitate mai mare de lubrifiere a motorului la pornire, trebuie sa aiba obligatoriu o vascozitatea mai redusa.

Producatorul unui motor de scuter va stabili caracteristicile de vascozitate ale uleiului in functie de jocurile dintre diversele piese ale motorului.

Saboti frana scuter

Sabotii de frana fac parte din sistemul clasic de franare al unui vehicul. Acestia contin un cilindru de frana care se impinge in tambur, creand o forta de frecare pentru a incetini capacitatea de rulare a scuterului. Daca sabotii de frana sunt pozitionati prea departe de tambur, atunci pistoanele vor fi mai solicitate, deoarece trebuie sa impinga mai mult sabotii pentru a ajunge la tambur. Franarea slaba marcata de un timp indelungat pentru incetinire (sau oprire), zgomotele ciudate din timpul franarii, vibratiile din timpul franarii sunt semne ca sabotii de frana trebuie inlocuiti. Pentru siguranta rularii pe carosabil, nu ezitati sa tineti cont de cele mentionate anterior.

Placutele de frana

Daca scuterul foloseste un sistem de franare pe disc, atunci va incorpora niste placute de frana, de regula din otel sau alte aliaje care asigura frictiunea necesara pentru incetinirea sau oprirea scuterului. Prin comparatie cu sabotii de frana, placutele de frana sunt mai scumpe deci necesita un cost mai ridicat cu inlocuirea!

De aceea se prefera un sistem clasic pe tambur si saboti.

Placutele ceramice se prefera la vehicule mai usoare, precum un scuter.

Bujii

Bujiile sunt componente de distributie al curentului electric, de la un sistem de aprindere la camera de combustie. Bujia este flancata de o carcasa cu filet metalic, izolata electric de un electrod central, printr-un izolator de portelan. Electrodul central se extinde prin izolatorul de portelan catre camera de combustie, facand una sau mai multe spatii de scanteie intre capatul interior al electrodului si una sau mai multe proeminente sau structuri atasate la capatul interior al carcasei filetate.

O bujie se schimba atunci cand motorul porneste greoi, atunci cand da rateuri la pornire, cand se observa o eficienta scazuta a combustibilului sau fum alb.

Atunci cand observi un fum negru, este semn ca se inregistreaza un dezechilibru al raportului aer-combustibil, care se traduce printr-o cantitate prea mare de combustibil si prea putin aer.

Pentru piese originale de scuter accesati doar paginile dedicate dealerilor autorizati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *