Ce presupune capacitatea de a delega?

Ce presupune capacitatea de a delega

Decideți ce sarcini să delegați – Nu toate sarcinile pot fi delegate. Care sunt aceste lucruri mici care vă ocupă timpul prețios în fiecare zi? Există vreun coleg care s-ar descurca cu ele cu succes? Atunci acesta ar trebui delegat! Vrei să testezi atitudinea profesională a cuiva din echipă? Delegați-i sarcini! Acest lucru vă va ajuta să vă cunoașteți oamenii și să vă concentrați pe proiectele dvs. strategice.

Delegați în pași mici – Fiecare membru al echipei trebuie să aibă un obiectiv. Includeți delegarea ca parte a realizării sale. Dorește un coleg să câștige experiență managerială? Atașați un stagiar pentru a-l prezenta în procesul de lucru sau faceți-l responsabil pentru un mic proiect. Dacă se descurcă bine, delegă mai multă responsabilitate, iar dacă are nevoie de ajutor, asigură-te că îl primește.

Nu-ți fie frică de eșec – Delegarea este o tensiune nu numai pentru tine, ci și pentru persoana care primește noi responsabilități. El trebuie să justifice votul de încredere, să intre cu succes în noul rol și să învețe multe lucruri noi. Delegarea nu are întotdeauna succes. Nu-ți fie teamă că lucrurile vor merge prost, altfel nu vei preda niciodată controlul.

Stabiliți un obiectiv clar – Transferul sarcinilor trebuie să aibă loc într-un context adecvat și un scop clar. Persoana care se ocupă de acestea trebuie să știe ce vrea compania să realizeze, de ce este important.

Furnizați resursele de instruire necesare – Nu veți avea întotdeauna persoana potrivită căreia să îi transferați unele dintre sarcinile dvs. Trebuie să-l antrenezi pentru asta. Dacă nu aveți timp liber, atribuiți-l unui coleg cu experiență sau căutați un specialist extern care să conducă instruirea.

Stabiliți un canal de comunicare clar – Problemele de comunicare sunt o condiție prealabilă pentru eșecul evitării acestuia, stabiliți un canal de comunicare clar – prin e-mail, chat, printr-o aplicație. Creează un spațiu în care colegul tău poate primi rapid informațiile de care are nevoie și tu îi poți monitoriza munca fără a interveni.

Aveți răbdare – O sarcină pe care o finalizați în 30 de minute poate dura o oră pentru ca un alt coleg să o facă pentru prima dată. Aveți răbdare și acordați-vă timp să vă adaptați. Atunci vei fi

recunoscător că ai scăpat de unele sarcini care consumă timp.

Trimiteți și cereți feedback – Este important să oferiți feedback colegului dvs. după finalizarea sarcinii sale. Nu vă fie teamă să oferiți critici constructive pentru a obține rezultate mai bune data viitoare. Pe de altă parte, nu uitați să încurajați munca bine făcută.

Un lider bun nu este un jucător solo. Știe că succesul este un joc de echipă și crește odată cu echipa!

Sursă:  gasiti-job.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *