Cum poate fi tratata insomnia cronica?

saltea-pat-star-superortopedic

Daca ai nopti in care nu reusesti sa adormi, desi te pui in pat la ore normale si iti doresti sa obtii odihna care ti se cuvine, sunt sanse sa suferi de insomnie. Aceasta problema este una destul de grava, deoarece nu iti permite sa iti duci task-urile la bun sfarsit, iti aduce un grad mare de oboseala in organism, nu te lasa sa te concentrezi si genereaza tulburari de dispozitie.

Insomnia poate sa fie de scurta durata, ceea ce inseamna ca este acuta si nu reprezinta o problema atat de mare, sau poate sa fie de lunga durata, ceea ce inseamna ca este cronica. Daca ai mai mult de 3 nopti pe saptamana in care intampini aceasta problema este bine sa te asiguri ca stii care sunt cauzele si sa incerci sa le rezolvi.

Cum se manifesta insomnia cronica?

Manifestarea este oarecum evidenta: nu poti adormi, te trezesti noaptea fara motiv, ai somnolenta profunda in timpul zilei si ai schimbari radicale de dispozitie. De asemenea, sunt sanse sa ai lipsa de coordonare si sa ai dificultati de socializare.

Cum poti sa scapi de insomnia cronica?

Exista mai multe variante prin care poti incerca sa scapi de aceasta problema.

In primul rand, trebuie sa iti asiguri un mediu de dormit cat mai confortabil posibil. Tine cont de fiecare detaliu, incepand cu temperatura si gradul de lumina din dormitor si terminand cu zgomotele care nu te pot lasa sa dormi.

Cel mai important element din acest mediu destinat somnului este salteaua. Investeste intr-o saltea de foarte buna calitate, care poate sa iti sustina corect coloana vertebrala si sa iti asigure tot confortul de care ai nevoie. Poti alege intre saltele relaxa, cu arcuri care sunt din ce in ce mai performante sau saltele din spuma de memorie.

Nu doar salteaua este importanta. Perna este si ea esentiala si acelasi lucru se poate spune si despre asternuturi sau husa cu care se inveleste salteaua.

Daca te-ai asigurat ca mediul este perfect, mai trebuie sa faci cateva lucruri:

  • Nu manca inainte de a te culca;
  • Nu lucra la laptop inainte de somn. Este bine sa eviti sa lucrezi in dormitor, chiar daca nu este ora somnului, deoarece vei asocia camera cu munca;
  • Incearca sa faci un dus fierbinte inainte de a te baga in pat;
  • Lasa-ti telefonul cat mai departe de tine, in asa fel incat sa nu te deranjeze.

Daca niciuna dintre aceste solutii nu te ajuta, poti lua legatura cu un terapeut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *