Cum să câștigi, în perioada „corona crizei” o prezență online în 2 timpi și 3 mișcări?

Cum să câștigi, în perioada „corona crizei” o prezență online în 2 timpi și 3 mișcări?

Pandemia mondială de COVID – 19 care a paralizat o bună parte din sferele economiei mondiale a trezit o necesitate acută, pe care unii antreprenori, efectiv, o treceau cu vederea, dar, de care acum depinde salvgardarea afacerii lor: câștigarea prezenței online. În condițiile României, transmutarea afacerii este unica metodă fiabilă prin care să ajungi la audiența ta caldă. Nu putem trece cu vederea faptul că în 2020 se pronostichează o creștere a numărului de utilizatori online până la 92-95% față de actuala cifră de 89%, respectiv vei putea capitaliza interesul clienților tăi – doar ajungând în mediul lor. Aici intervine însă o disensiune vădită, cum să o faci cât mai calitativ? 

Promovarea online este, pe bună dreptate, o măsură care implică strategie și previziune, nu doar publicitate plătită. Aceasta din urmă este chiar și mai periculoasă pe perioada crizei, deoarece atenția populației este focalizată pe efectele nocive ale corona virusului, iar.. orice reclamă care i-ar deranja poate da naștere unei ostilități. În această ordine de idei, mesaje vehiculate în promovarea ta online trebuie să denote și o direcție etică a afacerii tale, mai ales în vremurile noastre de restriște. 

Statistici relevante pentru adaptarea unei strategii digitale eficiente

Pentru a înțelege de ce anume trebuie să-ți muți afacerea în online, este suficient să arunci un ochi peste statisticile relevante din mediul digital. Pornește de la ideea că zilnic, pe Google, sunt operate circa 5 miliarde de căutări, iar în situația crizei pe care o traversăm această cifră poate crește cu circa 30-40%. Deci, una dintre aceste căutări trebuie să fie neapărat afacerea ta, indiferent că este din domeniul HoReCa, agrement sau de utilitate publică, or un blog de interes. În 2019, Google deținea monopolul față de alt motoare de căutare, cu o cifră de 92,7% căutări, față de Bing cu 2,32% și Yahoo cu 1,59%. Actualmente acest monopol este conservat și se menține pe aceeași linie de plutire, completat, în mod organic, de impactul rețelelor sociale. Google gestionează 75.000 de căutări per secundă, 230 milioane per oră și 2 trilioane pe an. În cazul în care afacerea se mută în căutările Google mai sus, grație promovării digitale eficiente, o să ai o creștere a ratei de click cu până la 30,8%.

La polul opus, se află rețelele sociale, locul în care potențialii tăi petrec activ nu doar timpul liber – ci mai nou – și perioada de carantină. Conform statisticilor mondiale ale anului trecut, se înregistra un total de 3.490 miliarde de utilizatori activi, adică circa 45% din populația întregului glob, dintre care 3.256 miliarde stau exclusiv de pe device-uri mobile. Acum să facem o aritmetică destul de interesantă. Cifrele anterioare erau demonstrative pentru o perioadă de calm, când rețelele de socializare erau o formă de divertisment și de petrecere a timpului liber. Acum, acestea vor crește exponențial, deoarece rețelele sociale sunt unica nișă prin care persoanele pot fi în contact cu informația actualizată la oră, lucru vital pe perioada oricărei crize. Și pentru a nu fi declarativi, iată în cifre care sunt sursele principale de informații din România: 11 mln. (potential reach) – Facebook; 10 mln. (potential reach) – YouTube. Iată dacă prinzi aceste nișe valorice, afacerea ta se va înscrie într-un crescendo logic, evoluând și ajungând exact în punctul în care oferta se întâlnește cu cererea. 

În acest sens, ține cont de câteva reguli complementare care se vor ajusta perfect strategiei tale de promovare digitală, în această perioadă dificilă: 

  • Oferă livrare – dacă ai o afacere care prestează servicii și/sau vinde produse oferă-le clienților posibilitatea de a se simți în siguranță, fără să părăsească domiciliul. Adaptarea la această soluții este o metodă care te va salva de un potențial crah economic. 
  • Păstrează bugetul pentru marketing digital – unele companii, într-o disperare de la sine înțeleasă, taie din bugetele de marketing digital, fapt pentru care le scade interacțiune cu clienții și, respectiv, indicii de vânzare sunt diminuați semnificativ. De aceea, este recomandat să păstrezi intact sau chiar să augmentezi bugetele destinate promovării online
  • Folosește publicitatea situațională și implică-te activ – nu este cazul să vânezi hype de pe urma crizei cauzate, dar apelurile corecte și utilizarea hashtag-urilor sau campaniilor sociale este o cale de a ajunge în atenția clienților. Nu uita, consumerismul actual funcționează pe baza empatiei și a implicării. 

Cum să utilizez plățile online?

Recomandările specialiștilor în acest sens se rezumă la nevoia de a trece la metodele online de plată și utilizarea activă a cardurilor bancare contact less, astfel încât să fie diminuate riscurile de transmitere a virusurilor. În acest sens, organismele bancare din țară au amintit consumatorilor despre toate metodele de plată prin intermediul internetului, iată de ce afacerea ta are nevoie fie de un parteneriat cu instrumentele de plată online prescrise de băncile comerciale, fie, de ce nu, de un cont paypal integrat. 

PayPal este unul dintre sistemele de plăți electronice online cele mai renumite, care oferă posibilitatea clienților tăi de a realiza achitări de servicii și produse, efectuarea și primirea transferurilor. Respectiv, dacă integrezi acest sistem pe site-ul tău vei ușura misiunea clienților tăi care își vor putea achita serviciile sau produsele cu un click și vor minimiza riscurile de a contacta cu alte persoane.

Ce ne așteaptă mai departe?

Vital în acest sens este să te înarmezi cu răbdare și să depășești ușor faza când ți se va părea că publicitatea nu merge, comenzile nu vin. Suntem în faza inițială a crizei când lucrurile sunt turmentate de cifre alarmante și de multe fake news-uri. Important, în acest sens, este să te amplasezi corect în nișa ta de activitate și să respecți strategia ta de marketing, rămânând fidel nevoilor pe care le are noul tău client, căci da, actualmente, acesta se transformă. 

Această transformare reprezintă pentru tine o posibilă oportunitate de dezvoltare continuă și de depășire a concurenței, care devine acerbă. Este posibil ca acest colaps economic care vine să te afecteze, dar munca centrată pe creativitate și pe o strategie situațională corectă îți va diminua riscurile considerabil. 

Este cazul să apelezi în această situație la specialiști care te vor consulta adecvat și îți vor oferi suportul lucrativ necesar. Agenția de SEO & digital marketing Seolitte îți oferă: 

  • Audit SEO (analiză în detaliu despre cum vede Google site-ul tău, pe sute de criterii a fiecărei pagini în parte, prezentarea raportului cu erorile depistate);
  • Servicii SEO (optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare: SEO on-page, SEO off-page);
  • Setarea campaniilor Google Ads (adresarea directă celor care doresc să cumpere sau/și produsul clientului);
  • Strategie de promovare online adaptată la afaceri (soluții personalizate);
  • Servicii de PR online (implementarea strategiei de promovare online);
  • Servicii de copywriting (advertoriale și postări text optimizate cu cuvinte-cheie);
  • Social Media Management (administrarea paginilor din rețelele de socializare).

Toate aceste servicii sunt centrate exclusiv pentru sporirea vizibilității tale online și, respectiv, pe creșterea cifrei tale de vânzări. În plus, beneficiezi nu doar de calitatea înaltă a acestora, ci și de creșteri organice a vizibilității tale, fără penalizări de la Google, cu respectarea profilului tău și cu mecanisme prin care să-ți depășești concurența eficient. 

Dacă ai și tu o afacere și încă nu te-ai lansat în lumea digitală, sau deja ai făcut-o, dar nu faci față crizei, sună la +40 720 625 788 sau scrie-ne pe https://www.facebook.com/seolitte/ și află cum să câștigi vizibilitate pe online în scurt timp, dar pe termen lung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *