Cum să depășești depresia și anxietatea cu ajutorul psihologilor online

Terapia online devine rapid o modalitate populară de a căuta servicii de sănătate mintală. Există nenumărați terapeuți online și aproape fiecare marcă importantă are un site web separat pentru ca clienții să caute printre diferitele oferte. Chiar dacă în acest moment nu aveți o idee clară despre tipul de ajutor de care aveți nevoie, există o șansă excelentă de a găsi pe cineva care să vă ajute. Se pare că toată lumea din zilele noastre are o problemă cu depresia și anxietatea; acestea sunt două dintre cele mai comune probleme cu care se confruntă oamenii în prezent. Dacă ești una dintre multele persoane care ar avea nevoie de ajutor profesional, iată câteva modalități excelente de a-l obține fără a fi nevoit să plătești direct pentru el (dar tot cu rezultate excelente).

Ce este depresia și anxietatea?

Depresia este o afecțiune mentală gravă care afectează aproximativ 16% din populație la un moment dat în viață. Deși variază de la o persoană la alta, majoritatea oamenilor se confruntă cu o criză de depresie la un moment dat în viață. Anxietatea este o problemă comună care afectează peste 40% din populație și poate apărea în orice moment din viața unei persoane. Depresia și anxietatea pot face ca oamenilor să le fie dificil să se ridice din pat dimineața și pot avea un impact negativ asupra vieții de zi cu zi. Dacă vă confruntați cu depresie sau anxietate, este posibil să vă simțiți foarte mult trist, să aveți o energie scăzută și să aveți dificultăți în a vă concentra asupra lucrurilor. De asemenea, este posibil să aveți simptome precum: – Sentimentul de lipsă de speranță – Sentimentul că nu mai aveți speranțe de a vă însănătoși – Nevoia de a face lucruri care vă plăceau cândva – Neliniște – Iritabilitate – Dificultate de concentrare – Dormit mai mult sau mai puțin decât de obicei

Cum funcționează terapia online

Terapia online este cel mai bun mod de a găsi pe cineva care vă poate ajuta cu problemele dumneavoastră, deși merită să vă amintiți că acest lucru nu înseamnă că puteți vorbi cu această persoană oricând doriți. În schimb, cel mai probabil veți avea “ore” stabilite în care veți putea vorbi cu consilierul dumneavoastră. Terapia online este complet sigură și este complet anonimă. Oricine are un computer și o cameră web poate oferi ajutor, nici măcar nu trebuie să fiți în apropierea biroului unui terapeut pentru a primi ajutor! Terapeuții online folosesc un software care le permite să vadă când sunteți online. Veți putea comunica folosind instrumente online, cum ar fi un software de videoconferință, servicii de mesagerie online sau mesaje text. Puteți chiar să vă conectați cu terapeutul online folosind vocea, permițându-vă să vorbiți prin intermediul camerei web.

Găsirea unui psiholog online

Pentru cei care nu sunt siguri de ce fel de ajutor au nevoie, poate fi util să caute un psiholog online care oferă anumite tipuri de ajutor. De exemplu, dacă vă confruntați cu o stimă de sine scăzută, ați putea găsi un psiholog care să vă ajute în acest sens. Ați putea căuta “psihologi online specializați în stima de sine scăzută” sau ceva similar. După ce ați găsit pe cineva care vă place, puteți să-i trimiteți un mesaj pentru a afla mai multe informații. De asemenea, puteți căuta terapeuți în funcție de locația lor; dacă locuiți într-un oraș mare, s-ar putea să vă fie mai ușor să vă întâlniți personal. Terapeuții online își afișează, de obicei, tarifele în avans, astfel încât puteți fi sigur că nu pierdeți timpul nimănui. Unii terapeuți online vă pot oferi chiar și o reducere pentru că plătiți pentru mai mult timp.

Decideți de ce fel de ajutor aveți nevoie

Dacă vă confruntați cu depresia, este întotdeauna util să vă întrebați ce vă doriți de la terapia dumneavoastră. Vreți să vă puteți simți din nou fericit? Vreți să vă puteți ridica din pat dimineața? Ce vă doriți de la viața dumneavoastră? Odată ce v-ați dat seama de acest lucru, este și mai important să găsiți pe cineva care să vă ajute. Ar putea fi util să cereți recomandări de la prieteni și familie; persoanele care vă cunosc bine ar trebui să vă poată indica direcția corectă. Dacă aveți o problemă specifică pe care doriți să fie tratată, vă poate ajuta să căutați online psihologi care oferă asistență în acel domeniu. De exemplu, dacă vă confruntați cu o stimă de sine scăzută, puteți găsi pe cineva care este specializat în acest domeniu.

Găsiți un terapeut și faceți o programare

După ce ați găsit pe cineva care vă place, este timpul să stabiliți o programare. Din nou, terapeuții online își afișează de obicei tarifele în avans, astfel încât puteți fi sigur că nu pierdeți timpul nimănui. De obicei, puteți găsi terapeuți în funcție de locația lor. Terapia online sau prin telefon este, de obicei, cea mai ieftină opțiune, dar necesită cel mai puțin timp. Terapia în persoană este cea mai scumpă, dar și cea care necesită cel mai mult timp. Dacă doriți să economisiți timp și bani, terapia online este soluția perfectă. Cu toate acestea, există unele ședințe de terapie online în persoană în care problemele tale pot fi tratate prin video. De exemplu, o mulțime de terapeuți oferă sesiuni online de terapie cognitiv-comportamentală (CBT) sau de terapie comportamentală dialectică (DBT). Terapia online vă permite să primiți rapid ajutor cu privire la problemele dvs. folosind instrumente online special concepute.

Puneți întrebările potrivite înainte de programare

Este important să fiți pregătit pentru programarea dumneavoastră. Când ați găsit pe cineva care vă place, este o idee bună să îl sunați și să stabiliți o programare. Înainte de a merge la programare, acordați-vă puțin timp pentru a vă reaminti de ce căutați ajutor. Întrebați-vă de ce vreți să vă simțiți mai bine și ce vă doriți de la viața dumneavoastră. Poate fi bine să aduci cu tine un carnețel sau niște hârtie, astfel încât să ai ceva pe care să-ți notezi răspunsurile. De asemenea, ar trebui să vă asigurați că v-ați documentat cu privire la terapeut; încercați să aflați cât mai multe informații despre acesta înainte de programare. Este bine să îi pui întrebări terapeutului, dar este bine și să te asiguri că știi ce faci.

Puneți cea mai importantă întrebare la sfârșit

La finalul programării, este important să îl întrebați pe terapeut ce ajutor vă poate oferi. Ar putea fi de ajutor să puneți întrebarea într-un mod diferit de cel în care ați face-o în mod normal; încercați să o formulați ca pe o întrebare. De exemplu, ați putea spune “Sunt îngrijorat în legătură cu viitorul și nu știu ce să fac; ce măsuri ar trebui să iau?”. Este important să vă asigurați că înțelegeți ce primiți de la terapie; este o idee bună să discutați prețul înainte de a plăti pentru ședință. Dacă nu înțelegeți ce primiți de la terapie, este bine să găsiți pe altcineva care să vă ajute.

Concluzia

Depresia și anxietatea sunt probleme comune și există multe resurse disponibile pentru cei care au nevoie de ajutor. Cel mai bun mod de a găsi pe cineva care vă poate ajuta este să căutați online terapeuți care oferă anumite tipuri de ajutor și apoi să faceți o programare. Înainte de programare, este o idee bună să vă reamintiți de ce căutați ajutor și ce vă doriți de la viața dumneavoastră. De asemenea, poate fi util să aduceți cu dumneavoastră un caiet sau niște hârtie, deoarece vă poate fi de ajutor să vă notați răspunsurile. Asigurați-vă că înțelegeți ce obțineți de la terapie și asigurați-vă că sunteți atent la toate instrucțiunile care vi se dau. Dacă urmați acești pași, este ușor să depășiți depresia și anxietatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *