Cum sa-ti pastrezi confortul la sala sau cand faci sport

Hai sa o spunem din capul locului – pentru cei ce nu fac din asta un stil de viata, mersul la sala – si sportul, in general – nu reprezinta o activitate tocmai comoda. Iar, atunci cand reusesti sa te urnesti de pe scaun pentru a face exercitii fizice si a-ti imbunatati rezistenta la efort, disconfortul pare ca te ataca din toate partile. Ei bine, daca te-ai regasit in aceasta descriere a activitatii fizice, articolul de mai jos este scris pentru tine! Vrei sa afli cat de usor este sa-ti pastrezi confortul la sala sau atunci cand faci sport? Nimic mai simplu! Numaram impreuna? 3, 2, 1… start!

Alege hainele potrivite

Poate ca nu este evident, dar hainele pe care le porti atunci cand faci sport pot face diferenta dintre o sesiune excelenta de ardere a caloriilor si un antrenament oribil, care te face sa urasti sala de fitness. De aceea, ai grija si:

  • Atentie la alegerea bustierei. Ai nevoie de un material si o croiala care sa-ti ofere sustinerea necesara. In caz contrar, unele miscari vor fi limitate, iar disconfortul nu va intarzia sa apara.
  • Evita pantalonii largi. Iritatia enervanta din zona coapselor, cauzata de frecarea pielii, poate fi „pacalita” daca porti o pereche de colanti!
  • Opteaza pentru materiale care respira si se usuca repede. Evita bumbacul, pentru ca acesta absoarbe umezeala!

Poarta incaltamintea adecvata

La fel ca si in cazul vestimentatiei, incaltamintea pe care o porti atunci cand faci sport sau mergi la sala este un factor ce influenteaza nivelul de confort. De exemplu, un antrenament de baschet necesita anumite incaltari. Piciorul are nevoie de sustinere in zona gleznei, pentru ca sariturile si schimbarile bruste de directie si de viteza sa nu cauzeze accidentari. Intr-o sesiune de fitness insa, articulatia gleznei nu este atat de solicitata. Din acest motiv, incaltamintea potrivita trebuie sa aiba talpi flexibile si confortabile. Asadar, asigura-te ca porti incaltari comode, care sa corespunda tipului de sport pe care il practici.

Inainte si dupa efortul fizic

Poti lua cateva masuri simple pentru a-ti asigura un nivel de confort sporit nu doar in timp ce practici sport, ci si dupa ce termini o sesiune de antrenament.

Ce poti face inainte de a incepe

  • Foloseste deodorante stick sau roll-on care sa combata efectele nedorite ale transpiratiei – pete inestetice, miros neplacut, senzatie de disconfort fizic si psihic.
  • Include muzica in practicarea sportului, atunci cand tipul de antrenament iti permite. Fa o lista cu piese antrenante, care sa te motiveze atunci cand simti ca ti-ai atins limita.
  • Stabileste obiective realiste. Desigur, ar fi extraordinar ca la o prima sedinta la sala de fitness sa faci 200 de flotari, 400 de abdomene si 200 de genuflexiuni! Dar, daca suntem realisti, acest lucru nu e posibil la inceput. Asadar, nu incerca „sa cari mai mult decat poti duce“! Un obiectiv indeplinit poate sa iti ofere o doza extra de energie, iar antrenamentul va fi cu atat mai fructuos!

Ce poti face dupa ce ai terminat

  • In primul rand, simte-te bine! Este important sa iti recunosti progresul, oricat de mic ar fi.
  • Intra in dus! Vei scapa de senzatia inconfortabila de piele transpirata, te vei racori, iar endorfinele vor putea sa iti ridice starea de spirit fara a intalni obstacole!
  • Spala hainele purtate si curata incaltamintea, pentru ca urmatoarea sesiune sa poata incepe cu dreptul!

Sportul este o activitate ce nu ar trebui sa lipseasca din viata de zi cu zi, pentru ca avantajele pe care le aduce sunt semnificative. O conditie fizica mai buna, rezistenta la efort, o stare de spirit imbunatatita – acestea sunt doar cateva dintre ele. Iar acum te poti bucura si tu de efectele lor, pentru ca ai aflat ca sportul nu trebuie sa fie o experienta inconfortabila!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *