Deschidere firma: Top 5 pași de urmat

Sursă foto Freepik

Ești în sfârșit pregătit pentru o nouă etapă în viața ta? Dacă ți-ai dat seama că un context mai mult sau mai puțin tumultos reprezintă, de fapt, o super oportunitate pentru lansarea unei idei de business, atunci bine te-am găsit! Ne bucurăm să vedem tot mai mulți oameni cu spirit antreprenorial, determinați să dea lovitura în mediul de afaceri!

Dacă te afli aici, înseamnă că ești în căutarea unor trucuri pe care să le adopți și tu și care să îți ușureze procesul de deschidere firma. Pe lângă planul de afaceri, stabilirea unui sediu social, investiții și înregistrarea firmei la organele competente, trebuie să ai în vedere câțiva pași importanți. Ți-am pregătit un scurt ghid în articolul acesta prin care îți prezentăm tot ce trebuie să știi atunci când pornești pe drumul antreprenorial!

  1. Începe cu o analiză a pieței

Cercetarea de piață reprezintă un mix între comportamentul consumatorilor și tendințele economice care te vor ajuta să stabilești și, dacă este cazul, să îmbunătățești ideea de afaceri. În plus, analiza pieței va determina cât de util este produsul/serviciul tău pentru public și care este raportul dintre cerere și ofertă.

Înainte de procesul de deschidere firma, este crucial să înțelegi baza de consumatori. În acest sens, cercetarea de piață este modalitatea care îți permite să reduci riscurile, chiar dacă afacerea ta nu este decât la nivel de proiect. Vei putea aduna informații demografice prin care să înțelegi mai bine oportunitățile business-ului tău, dar și limitările acestuia în câștigarea clienților.

Datele demografice presupun informații despre publicul vizat în legătură cu vârsta, venitul și reședința. Însă, dacă vrei să mergi în și mai mare profunzime, este recomandat să analizezi și datele psihografice, prin care afli interesele publicului tău țintă, valorile și aspirațiile lor.

  1. Stabilește planul de afaceri

Stabilirea planului de afaceri te va ajuta să începi, dar și să îți gestionezi eficient propria afacere. Acesta te ajută să obții finanțare sau să atragi potențiali parteneri de afaceri. Cu cât stabilești un plan mai solid, cu atât va fi mai probabil să atragi lângă tine oameni care să dorească să fie parte din reușita ta. Investitorii vor să se simtă încrezători că vor vedea rentabilitatea investiției lor.

  1. Gândește-te la investiția pe care trebuie să o faci

Va fi nevoie să îți pui întrebarea legată de costurile de pornire ale afacerii tale. Care sunt costurile de deschidere firma? Calcularea costurilor este importantă, întrucât în acest fel vei putea știi ce fel de finanțare să soliciți, vei atrage investitori și îți va fi mai ușor să estimezi când poți începe să obții profit.

O dată identificate cheltuielile companiei, ar fi bine să îți organizezi cheltuielile în cheltuieli unice și cheltuieli lunare pentru a avea o imagine de ansamblu asupra tuturor costurilor pe care le implică afacerea ta. Cheltuielile unice sunt costurile inițiale, cum ar fi cumpărarea de echipamente majore sau plata taxelor. Pe de altă parte, cheltuielile lunare se referă la salarii, chirie și facturile utilităților.

  1. Deschidere firma: Care este procesul și de ce acte ai nevoie?

Procesul de deschidere firma în cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului poate reprezenta o corvoadă pentru antreprenorii care nu dispun de suficient timp. Cu toate acestea, există firme specializate care se ocupă cu pregătirea actelor necesare pentru deschidere firma și care înregistrează afacerile în locul tău.

Dacă dorești să simplifici procesul de deschidere firma, poți oricând apela ajutorul Fabrica-de-Firme.ro și consultanții specializați în asistență juridică și comercială se vor ocupa de acest proces în locul tău. Aceștia vor redacta toate actele necesare – de la actul constitutiv la hotărârea asociaților – cât și cererile și formularele necesare la ONRC. Tot ce trebuie să faci tu, este să pregătești următoarele acte:

  • 3 variante de denumire pentru viitoarea societate
  • Carte de identitate asociat/asociați/administrator
  • Copie de pe dovada de proprietate a sediului social
  • Carte de identitate proprietar/proprietari sediu social
  1. Stabilește un sediu social și ești gata să pornești la drum!

Un sediu social face parte din acele elemente-cheie pe care orice antreprenor trebuie să le stabilească, întrucât nicio firmă nu poate fi înființată dacă nu își găsește locul din care să gestioneze afacerea. După ce ai stabilit un sediu social pentru firma ta, trebuie să prezinți la ONRC alături de celelalte documente necesare procesului de deschidere firmă și un document justificativ (contract de vânzare-cumpărare/de închiriere/de comodat).

Dacă ai îndeplinit toate aceste puncte, este cazul să te felicităm! Firma ta este oficial deschisă și de acum te poți concentra pe gestionarea și dezvoltarea ideii tale de business. Spor la treabă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *