Efectele exercitiilor pliometrice pentru dezvoltarea fortei explozive a atletilor

exercitii pliometrice

Unele dintre cele mai de efect exercitii folosite de catre atleti si de bodybuilderi pentru a-si dezvolta forta si pentru a-si sculpta trupul sunt cele pliometrice. Aceste exerciti au ca si caracteristica principala pliocitatea, ceea ce inseamna ca permit unui singur muschi sa atinga forta maxima in cel mai scurt timp posibil, o asociere de forta si viteza care da putere.

Atletii care aleg antrenamentul pliometric in combinatie cu consumul de steroizi originali se vor bucura de o forta incredibila si de rezultate impresionante, de un trup perfect sculptat si de intinderea muschilor suficient de mult incat un antrenament obisnuit cu exercitii pliometrice acasa sa fie comparabil cu un antrenament intens la sala.

Sfaturi utile pentru realizarea exercitiilor pliometrice

In primul rand, persoanele care aleg sa adopte aceste exercitii si sa le includa in antrenament, trebuie sa stie ca daca nu sunt efectuate corect, presupun riscuri mari. In mod cert, tratate cu superficialitate pot duce la accidentari serioase.

Luand exemplul atletilor, in cazul in care acestia ignora anumite precautii, se vor confrunta cu probleme grave. Pentru realizarea unui program eficient de exercitii pliometrice, este importanta stabilirea unui orar fix si deprinderea tehnicilor sigure de aterizare. Atletii trebuie sa aterizeze usor, intai pe degete, apoi cu calcaiele pe sol prin miscarea simpla de rotatie a trupului.

Daca atletii folosesc toata talpa la aterizare, risca disiparea fortelor de impact asupra articulatiilor si solicitarea lor in mod periculos si nenatural. Ceea ce inseamna ca atletii trebuie sa evite miscari laterale si rasuciri la nivelul genunchilor pentru a proteja articulatiile de stress.

Decalogul exercitiilor pliometrice

Exercitiile pliometrice trebuie sa respecte 10 reguli stricte:

  • cei care le fac sa aiba o conditie fizica buna pe care sa o evidentieze alegand consumul substantelor de tip steroizi de vanzare de pe site-uri de specialitate si sigure;
  • atletii sa fi facut antrenamentul cu greutati inaintea acestor exercitii;
  • sa se faca o incalzire temeinica inainte de a le incepe;
  • exercitiile pliometrice se incep cu sarituri mici si se creste nivelul de activitate progresiv.
  • aterizarea trebuie sa fie usoara;
  • intre seturile de exercitii pliometrice, cei care le executa trebuie sa se “odihneasca” folosind exercitiile cardio usoare;
  • orice durere la nivelul articulatiilor este un semnal de alarma ca respectivul trebuie sa inceteze activitatea;
  • orice disconfort sau caldura locala, ori limitarea miscarilor obisnuite ale unei articulatii inseamna traumatism;
  • trebuie sa se foloseasca incaltaminte cu amortizare buna;
  • exercitiile pliometrice se fac pe suprafete moi si amortizate.

Tipuri de exercitii pliometrice

Exercitiile pliometrice se impart in trei mari categorii:

  • sariturile pe trepte, cu ambele picioare o data, cu musculatura abdominala incordata si corpul tensionat ca un arc;
  • sariturile in lateral de-o parte si de alta a unui obiect de tip jalon pozitionat pe podea, incepand cu o semi-genuflexiune si continuand cu miscari explozive in lateral peste obiect;
  • sariturile pe loc, incepand cu o genuflexiune si continuand cu un salt cat mai mare. Aterizarea se face pe acelasi loc cu genunchii indoiti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *