Ghid Promovare prin Facebook Ads in Romania

Aflati cum sa va promovati corect afacerea prin Facebook Ads in Romania.

Ghid facebook ads 2020 romania

Ghid facebook ads 2020 romania

În ultimele luni, Facebook a depus multe eforturi în rețeaua sa publicitară pentru a oferi agenților de publicitate un serviciu complet , îmbunătățind în același timp experiența utilizatorului . Liderul în rețelele de socializare inovează constant, evoluând formatele sale de publicitate pentru a îndeplini cel mai bine obiectivele companiilor în ceea ce privește campaniile de marketing digital.

Cu toate acestea, cu aceste numeroase formate, poate fi dificil să știți la care să apelați atunci când creați anunțul. Pentru a vă ajuta să vedeți mai clar, iată diferite campanii publicitare pe care le puteți desfășura, precum și câteva sfaturi de la agenția noastră de marketing digital pentru o comunicare de succes pe Facebook. Echipa Star Marketing Romania va propune acest ghid de Facebook Ads.

Diferitele tipuri de publicitate posibile pe Facebook


Când accesați spațiul de creare a anunțurilor de pe Facebook , aveți 8 opțiuni care îndeplinesc fiecare un obiectiv . Desigur, dacă aveți mai multe obiective, este posibil să derulați mai multe campanii pentru a vă asigura o vizibilitate eficientă și pentru a vă îndeplini toate obiectivele de marketing .

Să prezentăm principalele tipuri de publicitate pentru a vedea ce este cel mai relevant pentru afacerea dvs.

  1. Clicuri pe un site web: Duce-ti utilizatorii Facebook de pe site-ul dvs.
    Dacă obiectivul dvs. este să trimiteți cât mai mulți utilizatori Facebook pe site-ul dvs. web , această campanie ar trebui creată. Veți avea apoi o publicație în care există un link către o pagină de pe site-ul dvs., pe care utilizatorii de internet vor fi conduși să facă clic.
    Această campanie este utilă pentru a vă spori notorietatea și pentru a acționa pe SEO . Într-adevăr, cu cât un site este „făcut bine” și vizitat, cu atât crește mai bine în rezultatele motoarelor de căutare.

Ca și în cazul fiecărui anunț, puteți alege să distribuiți postarea tuturor sau să vizați un anumit public . Vă pot recomanda să optați pentru direcționarea personalizată suficient pentru a vă asigura că postarea dvs. apare pentru potențialul dvs. obiectiv. Vizibilitatea va fi și mai eficientă.
Apoi va trebui să alegeți bugetul și metoda de plată. Preferați costul pe clic (CPC) sau la mie de afișări (CPM)? Dacă nu sunteți sigur care dintre ele este cel mai potrivit pentru nevoile dvs., testați mai întâi atât și vedeți care dintre acestea are cel mai bun ROI (rentabilitatea investiției).

  1. Conversii pe un site web: transformarea vizitatorilor dvs. în clienți
    Puțin mai specific decât campania anterioară, o publicație destinată conversiei pe site-ul dvs. web va include un îndemn vizibil . Acest tip de publicitate îndeplinește un obiectiv de transformare pe site-ul dvs. și nu o simplă vizită. Vă așteptați la o acțiune de la utilizatorul de internet : o achiziție, o înregistrare, o descărcare etc.
    Pentru a face acest lucru, Facebook vă oferă să adăugați un buton la postarea dvs. care va conduce direct la acțiune.
ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara
ghid-facebook-ads-romania-star-marketing timisoara

Urmărirea se face de fapt la conversia completă a utilizatorului . Dacă o persoană face clic, fără a merge la sfârșitul acțiunii, atunci nu va fi luată în considerare în măsurarea rentabilității investiției (dar veți avea totuși numărul total de clicuri pe link ). În ceea ce privește prețul, aveți aceleași opțiuni ca și pentru campania anterioară, cu diferența că costul pe clic va fi mai mult un cost pe conversie.

  1. Aprecieri: atrageți utilizatori de internet pe pagina dvs. de Facebook
    Reclamele menționate mai sus sunt destinate să direcționeze vizitatorii către vizita site-ului. În plus, pot fi adresate persoanelor cărora le place deja pagina dvs. (va fi mai ușor să le convertiți). Al treilea tip de publicitate pe care le prezentam este cu adevarat ca scop obtinerea de oameni la pagina dvs. de Facebook pentru a faceți clic pe „cum ar fi pagina“ . Este destinat utilizatorilor de Internet care nu fac încă parte din comunitatea dvs.

GHID PROMOVARE PRIN FACEBOOK ADS

Pentru a vă ajuta să atrageți maximum de utilizatori , Facebook vă oferă să editați până la 6 anunțuri diferite, pentru a vă permite să modificați imaginile și să testați cele mai relevante. Fie că alegeți unul sau mai multe imagini, costul în cele din urmă este același, deoarece Facebook le va afișa aleatoriu și va analiza care dintre acestea au cel mai mare impact .
Rețineți că, văzând întotdeauna aceleași reclame, utilizatorul de internet se obișnuiește cu ele și, în cele din urmă, nici măcar nu le mai vede. Prin schimbare, îi reaprindeți interesul și poate o ilustrație îl va converti mai ușor decât altul.

  1. Interacțiunea cu postările de pe pagină: obțineți vizibilitate pe Facebook
    Dacă aveți un articol de promovat sau un concurs de promovat , va trebui să alegeți acest tip de publicitate . Ideea este să plătești pentru una dintre postările tale pentru a ajunge la o acoperire mai mare decât doar pentru abonații tăi . Facebook nu va omite să vă ofere această opțiune pentru aproape toate postările de pe paginile dvs. Desigur, este posibil să vizați această faimoasă așternut în funcție de centrele de interes, vârstă, sex, țară sau chiar locul de muncă ocupat.
  2. Instalarea aplicației: descărcați o aplicație
    Această campanie răspunde la o anumită nevoie de conversie: descărcarea unei aplicații . Acesta apare doar pe mobil și are ca scop încurajarea utilizatorilor de Internet să instaleze aplicația dvs. pe smartphone sau tabletă. În ceea ce privește direcționarea și prețurile, acestea sunt în continuare și întotdeauna aceleași ca și pentru formatele anterioare!
  3. Implicarea în aplicații: creșteți implicarea mobilă
    Dacă ați creat o aplicație, puteți crește implicarea utilizatorilor în cadrul aplicației . Acest lucru este ideal pentru relansarea celor care nu s-au conectat de ceva vreme, federarea comunității și creșterea ratei de utilizare . De obicei, aceste postări conțin un buton de acțiune.
  4. Răspunsul la evenimente: promovează un eveniment
    Dacă organizezi un eveniment deschis tuturor , ai posibilitatea de a- l promova publicului țintă . Oricine va vedea postarea va putea răspunde la invitație , poate comenta pagina evenimentului etc. Acest lucru este ideal pentru a vă crește vizibilitatea, pentru a arăta că sunteți activ în domeniul dvs. și, desigur, pentru a avea mai multe participări la seara / întâlnirea / conferința.
Ghid facebook ads 2020 romania
Ghid facebook ads 2020 romania

În ceea ce privește publicațiile, veți găsi un buton care vă oferă să Boost evenimentul în lista evenimentelor viitoare pe Facebook.

  1. Cereri de ofertă: promovați-vă ofertele speciale
    Dacă vindeți un produs și doriți să îl promovați folosind o ofertă specială (cod de reducere, voucher, ofertă pentru un produs suplimentar etc.), atunci această campanie este pentru dvs.! Obiectivul acestui format este de a afișa o publicație care evidențiază un cupon special al cărui scop este de a încuraja utilizatorii de Internet să cumpere . De asemenea, puteți viza doar abonații la pagina dvs. pentru a-i recompensa pentru loialitatea lor. Depinde de tine să vezi în funcție de așteptările tale.

GHID MARKETING PRIN FACEBOOK ADS


Acum, că știți diferitele tipuri de formate publicitare pe Facebook, permiteți-mi să vă dau câteva sfaturi pentru a crea prima dvs. campanie în cele mai bune condiții.

Începeți strategia de publicitate fără probleme
Dacă totuși nu cunoașteți rentabilitatea investiției viitoarelor dvs. campanii, este mai bine să testați reclamele treptat , diversificând formatele și tipul de cost. Astfel, veți avea deja date pentru o primă analiză a publicațiilor care funcționează cel mai bine cu ținta dvs. și veți putea rafina următoarele campanii.

Mai întâi, păstrați-vă comunitatea
Înainte de a dori să recruteze noi abonați sau spam comunitate, asigurați – vă că angajamentul lor față de tine . Adevărații tăi ambasadori sunt consumatorii tăi fideli, ei sunt cei care vor împărtăși cu prietenii lor publicațiile și ofertele tale. Să știți că nu există nimic mai bun decât cuvântul oral din gură pentru a „recruta” noi fani. Așa că ai grijă de ei mai întâi.

Enumerați obiectivele strategiei dvs. de marketing digital
Nu vă grăbiți să creați o campanie pe Facebook, gândiți-vă mai întâi la obiectivele dvs. După cum am văzut anterior, fiecare tip de publicitate corespunde unuia sau mai multor obiective specifice.

Aveți grijă de vizualizarea și prezentarea conținutului publicat
Ceea ce vă va diferenția în cronologia utilizatorului și va capta atenția este vizualul dvs. mai întâi, urmat de mesaj. O ilustrare impactantă, cu culori strălucitoare , care iese din albastrul Facebook, garantează un succes mai bun decât un vizual banal. Când atenția este capturată cu fotografia, gândiți-vă la o frază puternică care să determine acțiunea dorită. Asigurați-vă că utilizați limba utilizată de țintă și definiți cuvintele cheie care vor atinge semnul lor.

Ghid Facebook Ads Romania-Optiuni Targetare
Ghid Facebook Ads Romania-Optiuni Targetare

Nu ezitați să faceți mai multe teste, fie că este la nivel vizual, mesaj, format sau public înainte de a opta pentru o campanie cu un buget mare. Avantajul Facebook Ads este că prețurile rămân rezonabile și chiar și întreprinderile mici își pot permite publicitatea pe rețelele sociale. Cu toate acestea, acesta nu este un motiv pentru a face orice și totul! Cu acest ghid, aveți deja o bază solidă pentru a atinge marca în timpul primei dvs. campanii sponsorizate pe Facebook!

Interesul desfășurării de campanii publicitare pe Facebook nu mai este evidențiat. Indiferent dacă este dimensiunea publicului disponibil, posibilitățile de direcționare sau varietatea de conținut și destinații de plasare publicitare, avantajele platformei de publicitate sunt numeroase.

Acesta este motivul pentru care producem în prezent o serie de articole destinate să vă ajute să vă desfășurați campaniile plătite pe Facebook. Tema acestui articol? Configurația contului dvs. de publicitate pe Facebook !

Aflați cum să configurați acest cont publicitar urmând toate cele mai bune practici:

Creați și configurați contul de Facebook Ads


Configurați codul Pixel și codurile de eveniment
Obțineți segmente de public relevante pentru afacerea dvs.
Aveți deja un Business Manager operațional, perfect! Dacă nu încă, consultați articolul nostru de configurare Facebook: Cum să vă creați managerul de afaceri . Acest pas este esențial pentru utilizarea profesională a Facebook și, prin urmare, a instrumentului de publicitate.

Crearea și configurarea contului dvs. de publicitate Facebook
Procesul de creare este simplu, trebuie doar să urmați acești 4 pași:

Creare
Adăugarea unei persoane
Confirmarea creării contului
Adăugarea unei metode de plată
Începeți accesând Setări companie (Business Manager) > Conturi> Conturi Pub. > + Adăugați> Creați un cont publicitar .

Pentru a crea contul, completați:

Numele contului dvs. publicitar,
Contul pentru care va fi realizată reclama,
Fusul orar și moneda,
Dacă ați adăugat metode de plată la nivelul Business Manager, puteți asocia direct una dintre aceste metode de plată cu contul de publicitate.

Dacă nu a fost adăugată nicio metodă de plată în Managerul dvs. de afaceri, va trebui să o configurați la nivelul contului de publicitate înainte de a vă putea lansa campaniile. Pentru aceasta, accesați Setări cont publicitar> Setări de plată> Adăugați o metodă de plată

Instalarea Facebook Pixel pe site-ul dvs. (sau SDK-ul pentru aplicația dvs.)
Ce este Facebook Pixel? Este pur și simplu un cod de urmărire care permite Facebook să primească și să analizeze evenimentele (vizualizarea paginii, înregistrarea etc.) ale site – ului dvs. web .

Prin instalarea pixelului pe site-ul dvs. (și pe paginile dvs. de destinație!), Veți putea:

Urmăriți performanța reală a campaniilor dvs. publicitare (urmărirea conversiilor) și, prin urmare, implementați automatizarea, pe un cost de achiziție țintă, de exemplu.
Efectuați campanii de retargeting pentru a ajunge la vizitatorii site-ului dvs. sau la utilizatorii de internet care au vizitat anumite pagini. Utilizând segmente de public similare (Lookalike) puteți lansa, de asemenea, campanii de achiziție pentru profiluri cu caracteristici similare cu cele ale vizitatorilor dvs.
Accesați analize detaliate privind traficul site-ului dvs. web (sau aplicații mobile utilizând SDK).
Codul Facebook Pixel
Codul pixelului Facebook ar trebui să fie încorporat în antetul site-ului dvs., înainte de a închide secțiunea . Facebook vă oferă diferite moduri de a integra acest cod: treceți printr-o platformă parteneră (Google Tag Manager, platforme de comerț electronic, HubSpot etc.), instalați codul dvs. sau trimiteți instrucțiunile prin e-mail dezvoltatorului dvs.

Coduri eveniment
După instalarea codului global Facebook Pixel, acum trebuie să configurați diferitele evenimente pe care doriți să le urmăriți . Facebook vă oferă evenimente standard în funcție de activitatea companiei dvs. (comerț electronic, instruire, tehnologie etc.).

Vă recomandăm să configurați următoarele evenimente:

Vizualizarea conținutului (ex: pagina de prețuri)
Înregistrare finalizată
Perspectivă
Începeți încercarea
a lua legatura
Cumpără
Pentru fiecare eveniment configurat, va trebui să integrați un anumit cod de eveniment (creat de pe Facebook) doar DUPĂ eticheta , sub eticheta . Spre deosebire de codul global Pixel, trebuie să integrați acest cod de eveniment numai în paginile respective. De exemplu, pentru o înregistrare completată sau un client potențial, codul va fi integrat în pagina de mulțumire asociată înregistrării.

Odată ce ați încorporat toate aceste bucăți de cod pe site-ul dvs., puteți verifica munca dvs. cu extensia cromată Facebook Pixel Helper . Dacă codurile (pixeli sau evenimente) nu apar în extensie atunci când vă aflați pe site-ul dvs., acest lucru se datorează faptului că au fost instalate incorect.

Mai mulți pixeli pentru același cont publicitar?
Pentru conturile de publicitate care utilizează Business Manager, este posibil să aveți mai mulți pixeli pe cont.

cum dezvolti campanii dinamice in facebook ads
cum dezvolti campanii dinamice in facebook ads

Acest scenariu va fi util pentru companiile cu o singură pagină Facebook, dar care au două site-uri web cu două tipuri diferite de trafic , de exemplu un site BtoC și un site BtoB. Crearea de segmente de public ulterioare va fi facilitată, criteriile de creare concentrându-se mai degrabă pe pixeli decât pe adrese URL specifice.

Crearea de segmente de public pe Facebook
Fără public, este imposibil să lansați campaniile dvs. publicitare . Unele audieri necesită o întârziere înainte de a putea fi utilizate. Într-adevăr, segmentele de public bazate pe activitatea site-ului dvs. depind de numărul de evenimente raportate de pixel de la data creării publicului. Prin urmare, pentru un public mai fiabil, intenționați să lucrați la acest subiect cât mai curând posibil. Veți câștiga astfel reactivitate atunci când decideți să vă lansați campaniile.

Trei tipuri de public sunt disponibile în prezent pe Facebook: segmente de public personalizate, segmente de public similare și segmente de public salvate.

Segmente de public personalizate
Această tipologie de public se bazează pe interacțiunile publicului dvs. cu conținutul dvs.: clienții dvs., vizitatorii site-ului dvs., utilizatorii aplicației dvs. etc.

Pe baza unui fișier client
Instrumentul de publicitate Facebook vă permite să creați segmente de public pe baza unui import de fișiere ale clienților . Pentru BtoB, puteți, de asemenea, să importați lista potențialilor dvs., asigurându-vă în același timp că respectați obligațiile impuse de GDPR. Prin urmare, puteți exporta CRM, inclusiv proprietățile de contact relevante. Mai jos este o prezentare generală a proprietăților recunoscute de Facebook.

Pentru a utiliza acest public, aveți două opțiuni:

Utilizați lista ca atare pentru campaniile publicitare destinate clienților / potențialilor dvs.,
Utilizați această listă pentru a crea un public similar și pentru a ajunge la profiluri similare cu cele ale clienților / potențialilor dvs. existenți ( consultați fila următoare ).
Pe baza traficului site-ului dvs. web
Aici, publicurile sunt create în conformitate cu două criterii principale: paginile vizitate (sau evenimentele desfășurate), precum și temporalitatea asociată acestei vizite.

În funcție de obiectivele dvs. de afaceri și de specificul activității dvs., veți avea nevoie de segmente de public diferite. Cu toate acestea, există segmente de public a căror utilitate este partajată pentru toate tipurile de afaceri:

Vizitatori ai publicului : persoane care v-au vizitat site-ul în ultimele X zile
Oportunități de public : persoane care au efectuat conversii (cod de eveniment) pe site-ul dvs. în ultimele X zile
Publicul clienților : persoane care au acces la un spațiu rezervat clienților dvs. (cont de client, conținut exclusiv clienților dvs. etc.) sau care au făcut un act de cumpărare (cod eveniment)
Notă: utilizați informațiile din ciclul dvs. de vânzări pentru a determina calendarul diferitelor segmente de public. Cu cât ciclul dvs. de vânzări este mai lung, cu atât va dura mai mult pentru a colecta date de la publicul dvs.

GHID DE PROMOVARE PRIN FACEBOOK ADS 2020

Ghid facebook ads 2020 romania
Ghid facebook ads 2020 romania

Exemplu de utilizare a publicului
Când creați campaniile dvs. publicitare, aveți opțiunea de a adăuga sau de a exclude aceste segmente de public personalizate . În vederea conversiei clienților , va fi interesant să puteți oferi o ofertă direcționată clienților dvs. potențiali (sau vizitatorilor) pentru a le duce mai departe în călătoria lor de cumpărare. Prin urmare, veți utiliza lista de clienți potențiali (chiar și vizitatori), excluzând lista clienților.

Un alt exemplu, vă puteți imagina o campanie publicitară care vizează re-atragerea vizitatorilor . Pentru aceasta, veți utiliza două segmente de public cu aceleași criterii (aici vizitați site-ul web), dar cu timp de colectare diferit. Când vă creați reclama, vă veți asigura:

să includă publicul cu cea mai lungă perioadă de colectare (ex: ultimele 180 de zile),
excluzând în același timp publicul cu cea mai scurtă perioadă de colectare (de exemplu: ultimele 30 de zile).
Prin urmare, această reclamă va fi direcționată către vizitatorii site-ului dvs. care nu au vizitat site-ul dvs. în ultimele 30 de zile.

Pe baza activității din aplicația dvs.
Principiul este relativ similar cu crearea de segmente de public bazate pe traficul web. Trebuie să identificați evenimentele cheie din aplicația dvs. și să creați segmente de public pe baza acestor evenimente.

Pe baza interacțiunilor cu contul dvs. Facebook și / sau Instagram
Această categorie de public include persoanele care au interacționat cu conținutul dvs. pe Facebook :

Vizualizarea unui videoclip
Trimiterea unui formular de anunț principal
Experiență pe ecran complet (Canva sau Colecție)
Interacțiuni cu pagina dvs. de Facebook
Interacțiuni cu contul dvs. Instagram profesional
Interacțiuni cu evenimente Facebook.
Segmente de public similare (similare)
După cum sugerează și numele lor, audiențele asemănătoare sunt audiențe create dintr-o primă audiere. Facebook include persoane cu caracteristici comportamentale și demografice similare cu persoanele din acest prim public .

Această tipologie de public va fi utilizată în principal pentru achiziție . Într-adevăr, segmente de public similare vă permit să vizați cu precizie profiluri care sunt cu adevărat interesante pentru afacerea dvs. Alegeți un public personalizat relevant (consultați Audiența clientului), iar Facebook este responsabil pentru identificarea utilizatorilor săi care au aceleași caracteristici .

Pentru a crea un public asemănător, trebuie să selectați:

Sursa pe care se va baza acestui nou segment de public. Publicul de bază trebuie să fie de cel puțin 1.000 de persoane pentru ca algoritmul Facebook să funcționeze bine. De aici și interesul de a vă integra pixelii și de a crea segmente de public personalizate cât mai curând posibil, astfel încât să puteți utiliza rapid segmente de public similare.
Țara sau țările vizate de această audiere.
Mărimea audienței ( de la 1 la 10% din totalul populației din țările selectate). Pentru a obține rezultate care sunt cele mai apropiate de ținta dvs. actuală, vă sfătuim să nu depășiți 2%.

Segmente de public salvate
Prin public salvat, Facebook înseamnă publicuri create pe baza criteriilor și intereselor socio-demografice. Acest tip de public este punctul forte al platformei de publicitate Facebook.

Într-adevăr, miliarde de profiluri de utilizatori Facebook alimentează baza de date cu informații detaliate și actuale la care nicio altă platformă publicitară nu a ajuns încă.

ghid targetare facebook ads 2020
ghid targetare facebook ads 2020

Care sunt criteriile pentru crearea unor segmente de public salvate?

Criterii geografice : țară, oraș etc.
Criterii sociodemografice : vârstă, sex, limbi, loc de muncă, venit etc.
Criterii de interes : pagini apreciate, aplicații utilizate etc.
Criterii comportamentale : istoricul achizițiilor, zilele de naștere etc.
În ciuda bogăției de informații pe Facebook, utilizarea acestor segmente de public salvate nu garantează performanța campaniilor dvs. publicitare. Dacă traficul site-ului dvs. web este cu adevărat calificat, va fi mai bine să optați pentru o campanie care utilizează un public similar pe baza traficului (calificat!) Către site-ul dvs.

Ce trebuie să vă amintiți!
Acolo îl aveți, aveți acum toate informațiile de care aveți nevoie pentru a vă configura contul de publicitate Facebook:

Crearea contului dvs. publicitar
Implementarea codului pixel și a codurilor de eveniment
Crearea de segmente de public: segmente de public personalizate, segmente de public similare și segmente de public salvate
Acum tot ce trebuie să faceți este să pregătiți și să lansați prima dvs. campanie publicitară!

www.flaviusnoja.ro