Top 5 cele mai cunoscute campanii de marketing din istorie

Atunci când vine vorba de promovarea unui anumit produs, primul lucru care ne sare în minte este cum facem ca aceasta să aibă priză în rândul oamenilor şi să le capteze atenţia şi interesul. Altfel spus, campaniile de marketing ale unor firme sau companii, sunt acel motor de pornire în care se investeşte timp dar şi finanţe pentru a se îndeplini scopul propus. Scopul de bază îl constituie promovarea. Promovarea produsului nu este un capriciu, ci o necesitate care încurajează, dezvoltă şi dirijează nevoile oricărui consumator. Pe piaţa din întreaga lumea nu este suficient ca să ai doar produse de calitate, un rol mai important îl are promovarea și înștiințarea consumatorilor.

În perioada actuală, când totul se află într-o concurenţă aprigă, o campanie de marketing de succes are la bază oameni care posedă un nivel ridicat de creativitate, le place tot ce ţine de domeniul inovaţiei şi găsesc rapid cele mai efective căi pentru a intra în preferinţele diverselor categorii de populaţie. Ne referim la un public ţintă, asupra căreia ar trebui să se răsfrângă marketingul propus.

Campaniile date necesită o serie de obiective concise şi clare. Odată ce mesajul a ajuns de la emiţător la receptor, atunci misiunea este realizată cu succes, iar ca rezultat se ajunge la scopul propus, ascensiunea vânzărilor. Căile de recepţionare sunt foarte variate, iar o campanie de marketing va avea succes doar în cazul în care va avea cât mai multe canale media pentru promovare.

Marketingul internaţional are câteva direcţii. Cel direct se referă la prezentarea produsului prin pliante, scrisori trimise prin poştă sau apeluri telefonice. Un loc de merit îl deţine marketingul și promovarea online, sau agențiile SEO, un domeniu actual, care dă roade tot bune.

De-a lungul istoriei cele mai bune campanii de marketing au ajuns la statutul propus, iar aceasta ne-o demonstrează faptul că şi în secolul XXI-lea acestea încă se mai bucură de o popularitate imensă.

  NIKE: JUST DO IT!

Fondată în anul 1962 de către Bill Bowerman şi Phil Knight, cei de la Nike au început cu     confecţionarea articolelor vestimentare şi încălţămintei pentru participanţii maratoanelor. Din motiv că acestea se vindeau ca pâinea caldă, în anul 1980, Nike a creat campania de marketing “Just do it”, care ma târziu a devenit o adevărată explozie în rândul consumatorilor. Vânzările lor ajunseseră la sute de milioane, iar colecţiile lor în care îmbină perfect stilul cu comoditatea, sunt şi astăzi în top preferinţe atât în rândul sportivilor, cât şi al oamenilor de rând.

  Coca-Cola

Acest brand a luat şi el amploare foarte rapid şi cât de nerecomandată nu ar fi, se bea cu tonele chiar şi astăzi. Campania „Share happiness”, care aduce fericire, are ca ţintă în prim plan omul şi emoţiile sale şi când vorbim de Coca-Cola, ne aducem aminte de publicităţile în care se sugerează să fim mai aproape unul de celălalt, de cei dragi şi, desigur, Moş Crăciun care se face nelipsit. Deasemenea, de curând ei au lansat pe piaţă o nouă campanie care se referea la inscripţionarea numelor pe sticle. O idee acceptată şi care întăreşte statutul de brand care va ramânea în istorie ca unul de succes.

  MARLBORO

Publicităţile legate de marca Marlboro, au început să fascineze încă din anul 1955, nu doar pe cei care posedă acest viciu, dar şi pe cei nefumători. Compania producătoare de ţigări Marlboro, la timpul său devenise o marcă destul de celebră în întreaga lume, datorită ideii campaniei de marketing Marlboro Man, adică bărbatul Marlboro, iar combinaţia man-cowboy, avea ca scop să sugereze a fi liber şi masculin, visul oricărui bărbat.

  The Epic Split – Volvo Trucks

Nu putem trece cu vederea şi de campania The Epic Split – Volvo Trucks, a agenţiei Forsman & Bodenfors, care îl are în rol principal pe cunoscutul actor, Jean-Claude Van Damme. Deşi, este recentă, fiind lansată în anul 2013, a fost atât de îndrăgită fşi vizualizată încât, cu siguranţă, va rămânea ca ceva fabulos în istorie foarte curînd. Şpagatul actorului pe două camioane de tip Volvo care se aflau în mişcare a fost o bombă pentru lumea virtuală, promovând asftel un Volvo Dynamic Steering, un sistem de direcţie dezvoltat de producătorul de automobile. În decurs de câteva zile de la lansare, rata de vizualizări s-a ridicat la aproximativ 50 milioane, continuând să crească, devenind un adevărat succes pentru companie.

  DOVE: REAL BEAUTY

Chiar şi după 16 ani de la lansarea pe piaţă a campaniei “Real Beauty”, aceasta se bucură chiar şi la etapa actuală de popularitate în rândul femeilor. Mesajul ei se referă la lume, unde frumuseţea dă naştere încrederei şi nu anxietăţii. În urma unui experiment, se constatase că doar 4 % din femei se consideră frumoase, iar în acest sens, brandul Dove le ajută pe femei să îşi descopere frumuseţea, printr-o îngrijire corespunzătoare, datorită unor produse delicate care au grijă de piele şi păr.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *