Trenurile Gara de Nord – Aeroport au început să circule – O scurtă descriere a traseului și cum arată programul de circulație – Industrie Feroviara

​În noaptea de sâmbătă spre duminică au început să circule trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport, iar biletul costă 4 lei pentru călătoria care durează între 20 și 25 de minute. Primul tren a fost al CFR Călători și a plecat din Gara de Nord la 23.50, ajungând la gara de lângă terminalul Sosiri de la Otopeni la 0.10. De la aeroport primul tren a plecat la ora 0.30. Este a doua linie de cale ferată deschisă în trei decenii în România, după cei 5 km dintre Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat (dați în folosință acum șase ani).

Traseul pe scurt, în paranteză distanța față de stația de plecare

București Nord – Pajura (5,4 km) – Depoul București Triaj ( 8 km) – Parc Mogoșoaia (11,1 km) – Mogoșoaia (13,1 km) – Racord Aeroport T1 (16 km) – Patinoar PO punct oprire (18,2 km) – Aeroport Henri Coandă T1 (18,9 km). Trenurile care nu opresc nicăieri pe traseu fac 20 de minute, cele care vor opri la Parc Mogoșoaia și Patinoar vor face cel puțin 23 de minute, dar deocamdată toate trenurile parcurg traseul fără vreo oprire intermediară.

Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 80 km/h, iar pe porțiunea Mogoșoaia – Racord limita este de 100 km/h.

Trenurile pleacă de la Gara de Nord către Otopeni la următoarele ore, în paranteză fiind operatorul.

0.30 (RT) 1.10 (CFR), 1.50 (RC), 3.10 (RC), 3.50 (CFR), 4.30 (RC), 5.10 (CFR), 5.50 (CFR), 6.30 (CFR), 7.10 (CFR), 7.50 (CFR), 8.35 (CFR), 9.10 (CFR), 9.50 (RC) 10.30 (TFC), 11.10 (RC), 11.50 (TFC), 12.30 (RC), 13.10 (TFC), 13.50 (RC), 14.30 (CFR), 15.10 (CFR), 15.50 (CFR), 16.30 (CFR), 17.10 (CFR), 17.50 (CFR), 18.30 (CFR), 19.10 (CFR), 19.50 (CFR), 20.30 (CFR), 21.10 (CFR), 21.50 (RC), 22.30 (CFR), 23.10 (RC), 23.50 (CFR).

Toate trenurile fac 20 de minute, cu excepția unui singur tren, R 10721 la CFR Călători (15.10 – 15.35), 25 de minute.

Trenurile pleacă de la Otopeni la următoarele ore:

0,31 (CFR),1.11 (RC), 1.51 (CFR), 2.31 (CFR), 3,11 (TFC), 3.51 (RC), 4.31 (CFR), 5.11 (RC), 5.51 (CFR), 6.31 (CFR), 7.11 (CFR), 7.51 (CFR), 8.24 (CFR), 9.11 (CFR), 9.51 (CFR), 10.31 (RC), 11.11 (TFC), 11.51 (RC), 12.31 (TFC), 13.11 (RC), 13.51 (TFC), 14.31 (RC), 15.18 (CFR), 15.51 (CFR), 16.31 (CFR), 17.11 (CFR), 17.51 (CFR), 18.31 (CFR), 19.11 (CFR), 19.51 (CFR), 20.31 (CFR), 21.11 (TFC), 21.51 (CFR), 22.31 (RC), 23.11 (CFR), 23.51 (RC).

Toate trenurile fac 25 de minute, cu excepția unuia singur, al CFR Călători care face 20 de minute (R 10722, 15.18 – 15.38)

Traseul pe scurt
Aeroport H Coandă T1 – Patinoar (700 de metri) – Racord Aeroport T1 (2,9 km) – Mogoșoaia (5,8 km) – Parc Mogoșoaia PO (7,8 km) – Pajura (13,5 km) – București Nord (18,9 km). Probabil că trenurile care vor opri și la Patinoar și Parc Mogoșoaia vor face minim 28 de minute.

Pe 16 km dintre cei 19 km trenurile circulă pe magistrala M700 București – Urziceni – Brăila – Galați, iar de la racordul de unde se desprinde linia către Aeroport mai sunt 6 km până la halta Balotești, 4 km până la punctul de oprire de unde se luau microbuzele până la aeroport și 55 km până la Urziceni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *