Un ajutor de nadejde pentru o lubrefiere la maxim a motorului motocicletei

Filtrele de ulei pentru motociclete au rolul de a filtra uleiul din sistemul de lubrifiere a motorului. Durata de viata a lubrifiantului, sistemului de franare si a motorului insusi depinde de buna functionare a acestei piese.

Tipuri de filtre de ulei pentru motociclete

Specialistii au identificat mai multe categorii de filtre ulei moto.

Dupa gradul de filtrare, acestea se pot incadra in doua mari categorii:

  •  Filtre pentru filtrare grosiera. Ele sunt realizate in forma de plase din metal sau
  • plastic. Aceste piese opresc doar particulele mari. Nu au o durata de viata limitata. Pot fi reutilizate dupa inlocurea uleiului.
  • Filtre pentru filtrare fina. Acestea elimina din lubrifiant chiar si cele mai minuscule
  • particule. Aceste filtre sunt de unica folosinta, adica se vor arunca dupa intrebuintarea lor. Aceste filtre trebuie inlocuite la fiecare 8 000 – 15 000 km.

Dupa constructie, s-au identificat doua modele distincte de filtre ulei, astfel:

  • Filtrele cu carcasa. Elementul de filtrare se afla in interiorul unei carcase metalice.
  • Filtrele acestea sunt infiletate pe o tija speciala la motor sau instalat intr-un invelis special. Sunt mai scumpe decat cartusurile de schimb, dar se instalează mult mai usor.
  • Filtrele fara carcasa. Sunt realizate sub formă de elemente de filtrare separate. Sunt
  • montate in carterul motorului, in compartimentul corespunzator. Au preț mic. Totusi, sunt mai greu de instalat.

Cum se intretin si cum se curata filtrele de ulei pentru motocicleta?

Chiar daca aparent pare banal, intretinerea si curatarea filtrelor de ulei moto se realizeaza dupa niste reguli bine implementate, menite sa protejeze viata motorului.

In acest sens, se recomanda ca inlocuirea acestor piese (inclusiv filtrul de aer) sa se realizeze doar in cadrul unui atelier de reparatii destinat motocicletelor. In realizarea unor astfel de operatiuni, va fi nevoie de schimbarea imediata a uleiului moto. Uneori, mecanicul tau iti poate recomanda, printre altele, golirea sistemului de lubrifiere, o procedura care este destul de migaloasa si costisitoare.

Inlocuirea filtrului de ulei moto se va face utilizand piese de schimb care corespund intocmai specificatiilor vehiculului. Componentele neprotrivite nu isi vor indepliui corespunzator functia. Mai mult, exista pericolul contaminarii uleiului moto si chiar a motorului in ansamblul sau. De aceea, este importamt sa fii foarte atent la tipul de filtru de ulei moto pentru care optezi si sa alegi acel dealer autorizat care iti furnizeaza piese de schimb de calitate, cum ar fi unimotors.ro.

Care sunt cele mai frecvente defectiuni care pot afecta filtrele de ulei?

Infundarea filtrului, dereglarea etanseitatii carcasei si defectarea supapei de descarcare sunt cele mai frecvente defectiuni care pot aparea la filtrele de ulei pentru motocicleta.

Infundarea filtrului ulei este un proces care apare in mod natural. Cu toate acestea, este posibil ca acest lucru sa apara mai repede decat s-ar anticipa.

De regula, motivul principal al aparitiei infundarii este uzura grupului de pistoane cu cilindri, supraincalzirea motorului, uleiul de slaba calitate, dar si inlocuirea tardiva a acestuia.

Dereglarea etanseitatii carcasei se produce din cauza instalarii necorespunzatoare a filtrului de ulei. Este insotita de scurgerea uleiului si reducerea nivelului acestuia.

Defectarea supapei de descarcare se datoreaza calitatii slabe a piesei. Aceasta defectiune poate fi suspectata daca după pornirea motorului, indicatorul de presiune a uleiului nu se dezactiveaza o perioada lunga de timp, sau daca se activeaza la functionarea in gol a motorului.

Un filtru ulei nou te poate feri de toate aceste probleme amintite mai sus! Vedeti cele mai bune oferte la piesele moto direct la dealerii autorizati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *