UPDATE Sorin Grindeanu, după ce incendiul la locomotiva unui tren de marfă aproape de Ploieşti a perturbat traficul feroviar: Nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip – Esential

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că incidentul produs duminică în judeţul Prahova, unde locomotiva unui tren încărcat cu îngrăşăminte chimice a luat foc, iar mai multe trenuri au acumulat întârzieri de sute de minute, nu este unul singular și astfel de evenimente vor mai avea loc, având în vedere situaţia infrastructurii feroviare, „mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie”.

El a spus, la Digi 24, că infrastructura feroviară din România este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim despre infrastructură propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim despre material rulant:

  • „Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă (…), este mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă, care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de material rulant.
  • Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a precizat Sorin Grindeanu, la Digi 24, conform Agerpres.

Întrebat ce va face pentru a rezolva astfel de situaţii, în condiţiile în care incidentul de duminică a produs întârzieri de zeci şi chiar sute de minute mai multor trenuri de călători, ministrul a reamintit că locomotivele şi materialul rulant sunt învechite:

  • „Toate acestea se schimbă cu investiţie, iar pe partea de investiţie AFER (Autoritatea Feroviară Română n.r.) are prevăzuţi bani prin care să cumpere material rulant nou, doar că dincolo de această achiziţie pe care o vor face cei de pe feroviar mai trebuie să şi circule pe linii modernizate, astfel încât atunci când ai material rulant nou să poată fi folosit la capacitate maximă.
  • De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri: pe de o parte, modernizarea infrastructurii şi pe de altă parte, achiziţia de material rulant”.

Chestionat dacă România are vreo şansă de a respecta obligaţia impusă de Comisia Europeană de a avea o viteză de 160 km/h pe calea ferată la trenurile de călători, şeful de la Transporturi ministrul a răspuns: „Vom avea dacă vom face cele două componente de care aminteam mai devreme: pe de o parte dezvoltarea infrastructurii şi pe cealaltă parte, achiziţia de material rulant”, a spus acesta.

  • „Eu cred că va fi a anul care va avea record la semnarea de noi contracte astfel încât să demareze şantiere în România”, a adăugat ministrul Transporturilor.
spot_imgspot_img