Vor reusi producatorii de moto-scutere sa tina pasul cu tehnologia?

Tehnologia isi pune, invitabil, amprenta asupra noilor modele de motociclete, chiar si asupra versiunilor updatate ale unor modele mai vechi, care au cunoscut deja o puternica consacrare pe plan international.

Ce inseamna asta, mai exact? De la inceputul anilor 2000 si pana acum, daca ar fi sa facem doar un simplu exercitiu de imaginatie si sa ne inchipuim ca un motociclist s-ar putea teleporta in acest interval de timp de aproximativ 2 decenii, se pare ca nu ar intampina mari probleme. Cel putin asa ne dau de inteles mai marii specialisti ai lumii moto!

Sa luam, deci, doua exemple sugestive pentru ceea ce urmarim sa afirmam: o motocicleta Aprilia Atlantic Sprint, model care dateaza din anul 2005 si mai noul model Aprilia Tuono V4 1100 RR cu ABS lansat triumfal prin 2018.

Aprilia Atlantic Sprint

Modelele noi sunt nelipsite de o serie de facilitati create pentru confortul motociclistului, si anume: sistem de control al tractiunii, ABS, suspensii adaptive, moduri de mers, toate definesc fiabilitatea si performantele motocicletelor din ziua de astazi, care sunt, fara doar si poate, superioare dotarilor tehnice ale celor de la inceputul anilor 2000. Sa nu uitam nici de design, aripa spate prin Unimotors dealer autorizat sau aripa fata fiind printre cele mai importante piese de motocicleta.

Motocicleta viitorului: schimbari radicale?

Dar daca ne-am plasa, in timp, cu cateva decenii fata de anul in care ne aflam? Lucrurile ar mai sta la fel? Nici pe departe nu! Datorita progresului tehnic, avem vesti conform carora, peste 10 sau cel mult 15 ani, nimeni nu va mai fi nevoit sa schimbe vitezele, ceea ce inseamna o evolutie marcanta care ar depasi orice asteptarile de pana acum ale riderilor profesionisti sau amatori.

Primul pas a fost deja realizat de catre constructorul nipon Honda care a fost in stare sa lanseze pe piata primul model de motocicleta cu transmisie automata. Succesul transmisiei DCT implementat de catre inginerii Honda ii face si pe alti producatori sa ia in calcul o transmisie automata.

Mai mult, se ia in calcul construire a cat mai multor motociclete autonome. Plecand de la ideile unei Honda GS autonoma, si se poate ajunge chiar la situatia in care poti ajunge din punctul A in punctul B doar cu puterea mintii. Cu ajutorul unei aplicatii conectata la o retea IoT, poti chema motorul de acasa. Singurul martor va fi doar o lumina care se va aprinde la bord!

Totodata, tot mai multi vorbesc despre aplicabililitatea unor concepte precum Internet of Things (adica obiectele sunt interconectate) sau inteligenta artificiala, prin intermediul careia motocicleta se va adapta tot mai mult nevoilor tale, ca rider modern.

Honda CB

Electricitatea, conectivitatea, inteligenta artificiala sau autonomia sunt concepte care reprezentau o adevarata utopia acum 10-15 ani. Si-ar fi putut imagina cineva acum 10-15 ani ca astazi vom avea pe piata o motocicleta electrica sau ca in scurt timp, inginerii vor construi, cu siguranta, una autonoma?

Deci, este mai mult ca sigur ca motocicleta viitorului este departe fata de ce avem noi astazi, iar distanta dintre ce va fi peste 50 de ani si modelele de acum 10-15 este una ca de la cer la pamant!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *