Airbus ameninta ca inchide fabrica de la Ghimbav daca nu primeste o ofera concreta din partea Guvernului

Bruno Even a facut aceste declaratii pentru cotidianul La Tribune, scrie Mediafax, in contextul in care ministrul roman al Apararii, Mihai Fifor, efectueaza o vizita oficiala in Franta, unde se va intalni cu omologul sau francez, Florence Parly.
Directorul general al Airbus Helicopters, Bruno Even, asteapta o pozitionare ferma din partea Romaniei: fie Bucurestiul cumpara elicoptere de la grupul franco-german, astfel incat sa poata fi utilizata linia de asamblare a elicopterului de transport H215 de la Ghimbav (judetul Brasov), inaugurata in august 2016 in prezenta fostului presedinte François Hollande, fie uzina va fi inchisa, iar activitatile vor fi transferate in alta tara.
“Sunt pregatiti sa sacrifice 50 de ani de cooperare. Este o imensa dezamagire”, afirma surse din cadrul companiei Airbus citate de cotidianul La Tribune.
Dupa Polonia, Airbus Helicopters are probleme si in Romania, in contextul in care Bucurestiul a tot amanat o decizie privind achizitia de elicoptere Airbus H215M, dar duce negocieri intense cu Bell pentru a cumpara elicoptere de atac AH-1Z Viper si de transport tactic UH-1Y Venom, potrivit La Tribune.
In aceste conditii, Airbus este pregatita sa inchida linia de la Ghimbav, daca Romania nu cumpara cel putin 16 elicoptere H215M necesare demararii liniei de asamblare, si s-o mute in alta tara, a avertizat publicatia.
Airbus Helicopters a inaugurat in septembrie 2016 fabrica de la Brasov, in prezenta presedintelui de atunci, Francois Hollande. Reprezentantii companiei au spus ca primele elicoptere ar putea fi produse la Ghimbav in 2018, cu conditia obtinerii rapide a unei comenzi importante.
Gratie comenzilor primite de pe pietele internationale, Airbus are deja planuri pe doi ani pentru linia de asamblare de la Ghimbav. Cu ajutorul modelului H215M, Airbus Helicopters vrea sa concureze mai bine cu elicopterele rusesti Mil – Mi-8 si Mi-17 – ale caror flote sunt imbatranite si trebuie reinnoite.
Pietele vizate sunt cele din Europa de Est (aproximativ 600 de aparate), America Latina (400) si Asia (aproximativ 100 de unitati). Piata este evaluata la 2,7 miliarde de euro pe an de catre Airbus …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *