Modernizarea si extinderea Garii din Arad a fost finalizata, iar ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a facut o vizita, joi, pentru a inspecta ultimele lucrari realizate pe coridorul de cale ferata aflat in reabilitare pana la frontiera?cu Ungaria, scrie HotNews.??”Trenurile vor circula?fara sa mai fie nevoie sa opreasca sa schimbe locomotivele, fara sa mai schimbe personalul, iar asta tocmai gratie acestui sistem ERTMS Nivel 2 pe care l-am implementat, deocamdata doar in acest proiect. Gara Arad este un proiect pilot pe care mi-as dori sa-l extindem in perioada urmatoare”, a declarat Dan Costescu.???Lucrarile de modernizare si extindere a garii din Arad au costat 315 milioane de lei. ?
Deschideti galeria foto de mai sus pentru a vedea imagini cu gara Arad.?
„Gara?Arad este cea mai importanta statie de pe aceasta sectiune si deserveste Municipiul Arad (populatie de peste 200.000 locuitori). Statia de cale ferata Arad este un nod de cale ferata important asigurand legaturi feroviare cu nord-vestul Romaniei spre Oradea, Satu Mare, Baia Mare, cu sud-vestul tarii spre Timisoara, Turnu Severin si Serbia si cu linii feroviare cu trafic local spre Nadlac, Brad, Santana”, a spus Costescu.???De asemenea, el a precizat ca, din punct de vedere al complexitatii-numar de linii, numar de schimbatoare de cale, ramificatii, instalatii de semnalizare -statia Arad este printre cele mai mari din Estul Europei, avand in exploatare o lungime desfasurata de aproximativ 35 km linie de cale ferata si 146 de schmbatoare de cale.????”A fost reabilitate peronul existent din fata cladirii de calatori cu o inaltime de NSS+0,38 m pentru a pastra structura si fatada istorica. S-au realizat trei noi peroane intermediare din care primele doua cu o lungime de 400 m, latime de 7,70 m si o inaltime de NNS+0,55 m si al treilea peron intermediar cu o lungime de 340 m, o latime de 7,70 m si o inaltime de NSS+0,55m. In statia Arad accesul la peroane se face in prezent pe o pasarela pietonala noua care se desprinde din holul central al cladirii de calatori. Pasarela a fost dotata cu toate facilitatile pentru calatori si pentru persoanele cu mobilitate redusa (lifturi, scari rulante, marcaje speciale, etc)”, informeaza Ministerul. ???Potrivit reprezentantilor MT, „accesul calatorilor la peroanele liniei II-VII se face pe o pasarela care …