Compania chineza Lenovo se afla in discutii avansate exclusive pentru a achizitiona Packard Bell.
Cel de-al treilea producator mondial de PC-uri, Lenovo, a confirmat interesul in achizitionarea companiei europene Packard Bell.
Lenovo, care la ora actuala detine 8,3% din piata de PC-uri, a avut de luptat pentru a se extinde in afara pietei sale traditionale asiatice. Fondata in 1984, Lenovo a ajuns la inceputul anilor 2000 sa domine productia de PC-uri in China. Cea mai importanta achizitie a sa a fost cumpararea diviziei de PC-uri de la IBM, inclusiv a brand-ului ThinkPad, la sfarsitul lui 2004 pentru 1,8 miliarde $, mutarea care i-a asigurat iesirea internationala.
Packard Bell este de asemenea o companie destul de veche, cu o istorie mai zbuciumata si care a trecut prin mai multe maini, precum Group Bull din Franta, Compaq sau NEC. In anii ?90, compania a fost nevoita sa se retraga de pe piata americana, datorita unor probleme de calitate si a unei reputatii proaste. Ea a fost cumparata de catre antreprenorul John Hui din Hong Kong, strategia din ultima perioada fiind consolidarea in zona europeana.
Acesta este probabil si ideea pentru care Lenovo doreste sa cumpere Packard Bell, aceea de a-si intari pozitia in Europa, o piata pe care producatorul chinez se afla doar pe locul 6. In plus, achizitia ar putea ajuta compania chineza sa se impuna in fata taiwanezilor de la Acer, cu care lupta pentru locul 3 in topul mondial al producatorilor de PC-uri, si sa se apropie de numarul 2, Dell, care trece printr-o perioada mai putin fasta.