PDA-ul, un produs in declin

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Numarul de PDA-uri vandute in al doilea trimestru al anului a inregistrat un declin foarte puternic, de aproape 45%, conform statisticilor publicate de IDC.

In trimestrul al doilea al anului au fost vandute 719.000 de PDA-uri, comparativ cu 1,26 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatul reprezinta un declin de 43,5%, atat de mare incat Dell a renuntat recent la gama de produse Axim si a iesit de pe aceasta piata, afirma IDC.

Palm este cel mai mare producator de PDA-uri, cu o cota de piata de 44,1%, urmat de HP, cu 23,5%, Mio Technology, cu 13,6% si Fujitsu-Siemens, cu 3%. Dell ocupa pozitia a 4-a, cu 3,3%, dar IDC afirma ca acest numar va ajunge in curand la zero, odata ce stocul care a mai ramas de device-uri se va epuiza.

Conform cu IDC, vendorii care au ramas pe piata se afla in fata unei dileme, aceea de a justifica necesitatea unui astfel de device, intr-o lume in care telefoanele mobile includ din ce in ce mai multe dintre functionalitatile rezervate odinioara PDA-urilor.

IDC definese PDA-ul ca device-ul de tip handheld care nu are capabilitati de telefon, desi poate sa aiba conectivitate wireless de date, prin Bluetooth sau Wi-Fi, si care foloseste sisteme de operare avansate precum Windows Mobile, Palm OS sau Linux.

Nici Palm, liderul de piata, nu pare sa mai aiba intentii serioase la acest capitol, nemailansand un model nou de PDA de 2 ani si concentrandu-se in ultima perioada pe obtinerea de venituri din telefoane de tip smartphone. Vendorii care mai raman incearca sa atraga clientii cu introducerea de functionalitati precum GPS, playere multimedia si conectivitate wireless, toate fiind insa lucruri pe care telefoanele mobile le vor avea ca standard in scurt timp.

spot_img