Organizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat la sfarsitul saptamanii un cod care interzice promovarea preparatelor alimentare nesanatoase de tip junk food in randul copiilor. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau tv care promoveaza alimente cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare, intre orele 6 si 19. De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe internet sau in scoli. Nu se mai accepta oferirea de cadouri, precum jucariile care vin la pachet cu un hamburger sau alt tip de mancare daunatoare organismului unui copil, jucarie care, de cele mai multe ori, ii determina pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate. Codul se doreste a fi o strategie impotriva obezitatii si bolilor aparute in urma unor diete necontrolate, situatie ce a luat amploare in ultimii ani. Statisticile arata ca, la nivel mondial, peste 177 de milioane de copii sunt amenintati de obezitate. Iar Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca, pana in 2015, 2,3 miliarde de oameni vor fi afectati. Cu siguranta vestea nu este bine primita de marile lanturi de restaurante, insa vor economisi macar banii aruncati pe reclame. Conform unor statistici, firmele mari de mancare, bauturi non-alcoolice si dulciuri au cheltuit peste 13 miliarde de dolari pe publicitate in 2006.