Spaima soselelor: masinile reparate cat mai ieftin! Ce sfaturi da unul dintre producatorii auto

Romania ocupa ultimul loc in Europa la rata accidentelor la un milion de masini, iar statisticile nu sunt deloc incurajatoare. Masinile noi, dotate cu sisteme de siguranta tot mai sofisticate rezista mai bine socurilor, insa unele obiceiuri ale conducatorilor auto, cum ar fi repararea autoturismului la niste costuri cat mai mici, pun in pericol viata tuturor participantilor la trafic.
Unul dintre marii producatori auto mondiali, Volkwagen atentioneaza soferii la pericolele la care se expun o data ce isi repara masina cat mai ieftin, in service-uri nespecializate si fara a urma specificatiile producatorilor. Exemplul prezentat de Porsche Romania, principalul importantor si distribuitor al Volkswagen, este al unui automobil din noua generatie, construit pe platforma MK7, care sufera stricaciuni majore la al doilea impact, dupa ce a fost reparat neconform cu specificatiile Volkswagen.
VEZI AICI VIDEO CU TESTUL VOLKSWAGEN
Diferenta dintre viata si moarte: cateva sute de euro
Cand un automobil este implicat intr-un accident, este vital ca acesta sa fie reparat corespunzator, pentru a oferi acelasi grad de siguranta pasiva si pe viitor.
Pentru a studia efectele pe care le au reparatile necorespunzatoare asupra sigurantei pasive a automobilelor, Institutul de cercetare a metodelor si tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule (KTI) din Kassel (Germania) a efectuat un test comparativ asupra a doua automobile Volkswagen Passat B6. Ambele au suferit o deformare laterala, efectuata in conditii identice. Cele doua automobile au fost apoi reparate. Pentru repararea primului automobil s-au folosit cele mai noi tehnologii recomandate de catre producator, iar cel de-al doilea autovehicul a fost reparat folosind tehnologiile clasice de reparatie. Dupa ce au fost reparate, cele doua automobile au fost suspuse din nou aceluiasi impact lateral.
Automobilul reparat conform celor mai noi tehnologii recomandate de catre producator a suferit deformari similare primului impact, iar modulele de airbag si de pretensionare pirotehnica a centurilor de siguranta au functionat corespunzator. In cazul automobilului reparat conform tehnologiilor clasice de reparatie, deformarile au fost mai mari decat cele inregistrate la primul impact, iar modulul airbag cortina nu s-a declansat, ocupantul scaunului din dreapta si chiar si pasagerul din spatele sau putand deceda pe loc.
Diferenta de costuri intre cele doua moduri de reparare, conform si neconform, a fost de doar cateva sute de euro, la un model Volkswagen Passat, insa ele ar putea fi chiar mai mici la alte modele.
Rainer Kuhl, manager de proiect in cadrul Volkswagen AG,?recomanda ca partile componente din structura de rezistenta a automobilului, care au fost afectate la primul impact sa fie inlocuite cu unele noi, originale, in loc sa fie reparate prin metoda clasica, cea prin sudura la cald sau la rece.
Testul efectuat de specialistii Volkswagen a fost realizat in centrul KTI, institutul producatorului german pentru cercetare a metodelor si tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule, fondat pentru prima data in 1977.
Noi sisteme de siguranta activa si pasiva
Noile modele ale grupului VAG beneficiaza de mai multe sisteme de siguranta activa, care previn accidentele, cum ar fi: lane assist (sistemul de asistare a mentinerii benzii de mers – pot fi facute mici corectii asupra directiei cu posibilitatea ca soferul sa intervina in orice moment), adaptive cruise control (un sistem mult mai cunoscut, cel de mentinere a vitezei de deplasare – poate fi setat in functie de autoturismul din fata prin mentinerea automata a vitezei si distantei fata de acesta), sistemul de prevenire a coliziunilor multiple (previne coliziunile in lant, dupa ce masina a lovit deja un obstacol, prin franarea automata a vehiculului), caroseria modulara …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *