Cat costa cu adevarat o defectiune grava a camionului?


Cine lucreaza in industria trannsporturilor stie ca defectiunile costa mai mult decat reparatiile propriu zise. Nu este doar o teorie ci chiar o certitudine confirmata de mai multi transportatori.

In urma unor reparatii facute sunt mult mai multe pierderi decat plata unei facturi. Trebuie luat in calcul si faptul ca in urma stationarii, firma pierde sume importante care in mod normal ar asigura alte cheltuieli.

Hai sa vedem munca unui vehicul ca sa intelegem tot mecanismul de cheltuieli si venituri ale unui camion.

Cu totii stim ca orice vehicul are un cost de utilizare si un cost de intretinere.

  • In costul de utilizare punem combustibilul si alte consumabile fara de care nici un vehicul nu ar functiona.
  • Costul de intretinere consta in pretul pieselor si al reparatiilor.

In general aceste doua cheltuieli sunt notate si din aceste costuri se pot calcula cheltuielile unui vehicul.

Sa ramanem la aceste doua cheltuieli importante ale unui vehicul care in mare reprezinta suma lunara obisnuita de alocat pe respectiva masina.

Nu putem insa vorbi de venitul generat de camion daca acesta nu lucreaza, daca nu genereaza bani. In acest caz, firma in loc sa inregistreze venituri pe vehiculul respectiv, are doar cheltuieli.

Multe firme de transport, foarte gresit incearca sa amane reparatiile pentru a mai forta putin vehiculul, sa mai faca ceva bani. Acest lucru poate merge doar pana la o anumita limita, dupa care manevra se intoarce impotriva firmei.

Reparatiile usoare pot fi amanate desi nici acestea nu sunt recomandate, dar daca apar probleme la motor sau la transmisia vehiculului, nu pot fi amanate, trebuie rezolvate cat mai curand posibil.

Reparatia la cutia de viteze in sine nu tine mult, in doua zile in general aceasta poate fi facuta. Problema este ca reparatia cutiei de multe ori depinde de foarte multe alte lucruri mici care nu intotdeauna pot fi facute rapid.

Primul si probabil cel mai important motiv pentru care reparatia nu poate fi facuta in aceeasi zi in care s-a identificat problema, este lipsa piesei de schimb ce trebuie comandata de la o alta firma.

Sunt unele service-uri de camioane, cum este cutiivitezezf.ro care pe langa reparatii cutii de viteze ofera distributie de piese cutii de viteze, ei in general au pe stoc un numar mare de piese la cutiile reparate frecvent.

Astfel, la aceste firme, reparatiile decurg mult mai repede pentru ca au multe piese in stoc sau au legaturi stranse cu firmele care produc aceste piese si le pot aduce mai repede.

Daca piesa cautata este in stoc, cutia poate fi reparata in doua zile. De multe ori se intampla ca piesa sa fie doar la producator asa ca inca doua zile pana este comandata de firma importatoare si adusa in tara.

La asta se mai pun inca 24-48 de ore in care piesa ajunge la service camioane ca sa poate fi montata in cutie.

Astfel reparatia unui camion poate sa tina de la o zi pana la o saptamana sau chiar mai mult, timp in care masina nu genereaza bani.

Putem afirma ca pe langa cheltuielile cu defectiunile propriu zise, apare si lipsa de venituri de pe vehiculele care stationeaza, lipsa care de multe ori poate fi mai dauntatoare decat cheltuielile cu reparatiile in sine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *