Ce este un audit SEO si la ce te ajuta

Ce este un audit SEO si la ce te ajuta

Auditul SEO este unul dintre cele mai importante rapoarte realizate de o agentie de marketing online si reprezinta o actiune de analiza si examinare a unui anumit site din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare.

Orice site care isi doreste sa apara in rezultatele motoarelor de cautare trebuie sa fie optimizat corespunzator pentru acestea. Doar asa site-ul va fi vizibil utilizatorilor si va putea inregistra trafic. Insa inainte de a porni orice demers, trebuie aflat ce functioneaza si ce nu, de ce imbunatatiri are nevoie site-ul pentru a putea ranka, ce cauta utilizatorii etc.

Analiza prin care se aduna toate aceste informatii poarta numele de audit SEO si ofera nu doar o lista de erori si potentiale probleme, ci si solutii de remediere si termene de implementare. Aceasta etapa este cruciala pentru ca toate elementele unui site – arhitectura, continut, taguri etc. – sunt inregistrate si indexate de motoarele de cautare, iar intelegerea lor stabileste pasii de lucru in site.

Un audit SEO realizat corect va diagnostica problemele ce impiedica site-ul sa fie afisat pe primele pozitii in motoarele de cautare si va propune cele mai potrivite metode de rezolvare, precum si solutii noi de imbunatatire a performantei si pozitionarii site-ului.

Totusi, ce contine un audit SEO?

Pentru ca un site sa fie pozitionat cat mai sus in pagina de rezultate, el trebuie sa respecte o serie de reguli si sa indeplineasca anumite cerinte. Iata cateva dintre cele mai importante elemente pe care le contine un audit!

Analiza cuvintelor-cheie. Aceasta etapa este una dintre cele mai importante, valoroase si de rentabilitate activitati in procesul de optimizare SEO. De ce? Ei bine, pentru ca in SEO totul se invarte in jurul cuvintelor-cheie. Concret, utilizatorii introduc unul mai multi termeni in bara de cautare, iar pe baza lor, motoarele de cautare le ofera cele mai relevante rezultate despre subiectul respectiv.

In aceasta etapa a auditarii se identifica termenii importanti pentru site, care sa aiba volum cat mai mare, dar si o competitie adecvata. Pentru ca, pana la urma, scopul nu este doar atragerea unor vizitatori pe site ci, mai degraba, atragerea vizitatorilor potriviti.

Tot in aceasta etapa pot fi prezise schimbarile din piata si pot fi luate decizii importante in legatura cu oferirea de produse, servicii sau continut pe care utilizatorii deja le cauta.

Analiza concurentei. Analiza concurentei este o etapa critica pentru o campanie SEO eficienta deoarece influenteaza deciziile pentru strategia de marketing online. Prin cunoasterea principalilor concurenti ai afacerii pot fi clarificate diverse tendinte din piata si se poate obtine o imagine de ansamblu a lucrurilor care functioneaza si care nu. Mai mult, concurenta poate fi si o sursa de inspiratie pentru strategiile viitoare.

Tot in aceasta etapa se analizeaza backlink-urile concurentei, adica link-urile de pe alte site-uri care trimit la site-urile competitorilor. In acest fel se poate stabili cat de bine este vazuta concurenta de catre motoarele de cautare, pot fi analizate relatiile ei online si pot fi examinate textele ancora pe care le targeteaza.

Analiza tehnica. Analiza tehnica a site-ului urmareste sa depisteze greselile tehnice care impiedica citirea corecta a paginilor si indexarea acestora de catre motoarele de cautare.

Prin urmare, o analiza SEO on-site va furniza informatii, printre altele, despre: arhitectura site-ului, viteza de incarcare, structura URL-urilor, cuvintele-cheie pentru care Google a indexat deja site-ul, erori HTTP, probleme de redirectionare, meta tag-uri si headings, sitemap XML, continut duplicat daca exista etc.

Analiza off-site. E important de stiut ca numarul de link-uri catre un site, cat si calitatea lor, sunt direct proportionale cu pozitionarea site-ului in rezultatele motoarelor de cautare. Astfel,o analiza off-site furnizeaza informatii despre cum este vazut site-ul auditat din exterior.

In aceasta etapa vor fi evaluate: autoritatea si diversitatea domeniilor de provenienta a backlink-urilor, relevanta si diversitatea link-urilor care fac trimitere catre site, analiza textelor ancora, link-urile dofollow/nofollow, calitatea si cantitatea link-urilor raportate la concurenta, penalizari daca exista si solutii de remediere.

Dar acestea sunt doar cateva aspecte abordate in procesul de auditare. Bineinteles, cum fiecare business este diferit, si auditul SEO va fi personalizat in functie de particularitatile fiecarui site in parte.

O agentie de marketing online cu experienta in domeniu va sti exact care sunt factorii care trebuie urmariti, ce elemente trebuie optimizate, ce strategii noi pot fi instalate si care sunt timpii de implementare etc.

Un audit SEO stabileste parametrii tehnici si de continut care urmeaza sa fie imbunatatiti pentru a da site-ului forma care il va propulsa mai sus in lista de rezultate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *