Cele mai bune alimente care împiedică balonarea

Cele mai bune alimente care împiedică balonarea

Cele mai bune alimente care împiedică balonarea

O burtă balonata vă poate lăsa să vă simțiți plin, obosit și gras. Poate fi cauzat de dieta ta, hormoni, lipsa exercițiilor fizice sau boli digestive. Indiferent de vinovat, o dietă sbenefica pentru sanatate vă poate ajuta să vă luptați cu stomacul umflat. Alegerea unei diete bogate în alimente care împiedică balonarea ajută la eliminarea excesului de apă și a resturilor producătoare de gaz care se acumulează în intestin.

Alimente bogate în potasiu

În organism, sodiul atrage moleculele de apă ca o modalitate de egalizare a presiunii dintre sânge și țesuturi. Deci, atunci când consumi o cantitate semnificativă de alimente și băuturi sărate, corpul tău reține apă – ceea ce duce la balonare. Consumul de alimente bogate în potasiu ajută la contracararea efectelor sodiului.

Alimentele bogate în potasiu includ legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul și sfecla verde. Un cartof copt mediu are aproximativ 600 de miligrame de potasiu, în timp ce un cartof dulce la cuptor are aproape 700 de miligrame, potrivit Departamentului de Sănătate și Servicii Umane. Surse suplimentare bogate în potasiu includ fasole, pește, banane, avocado, prune și suc de prune.

Fibre insolubile

Ambele tipuri de fibre – solubile și insolubile – sunt benefice pentru organism și prezintă beneficii de umflare a balonării. Dar fibrele insolubile sunt cea mai bună alegere atunci când luptă împotriva balonării. Fibrele insolubile nu se dizolvă în apă și nu pot fi digerate de corp, așa că rămâne voluminoase pe măsură ce se deplasează prin tractul digestiv. Pe măsură ce se mișcă, acționează similar cu o mătură – măturând resturile din intestin. Fibrele insolubile pot fi găsite în alimente precum pâinea integrală și pastele, tărâțele de grâu, orezul brun, țelina, conopida crudă, mere, cireșe și fasole.

Probiotice

Căutați alimente lactate potrivite pentru ingrijire care conțin culturi vii, culturi active sau probiotice – de obicei le puteți găsi în iaurt sau băuturi din lapte. Aceste culturi cresc numărul de bacterii sănătoase din tractul digestiv. Pe măsură ce se acumulează, aceste bacterii sănătoase îmbunătățesc digestia și împiedică resturile să se acumuleze și să vă umfle burta. Când alegeți iaurtul, căutați o opțiune cu o cantitate mică de zahăr – zahărul ar putea chiar să înrăutățească problema.

Conținut ridicat de apă

Corpul monitorizează constant nivelurile de lichide și electroliți care circulă prin sânge și se absorb în țesuturi. Pentru a preveni supraîncărcarea apei, corpul elimină excesul de apă prin producerea de urină. A lua mai multă apă poate ajuta la declanșarea corpului să elibereze o parte din lichidul suplimentar care vă provoacă balonul. Alături de apă potabilă și ceai, mâncați alimente cu conținut scăzut de calorii, cu un conținut ridicat de apă. Ideile includ pepene verde, melon, pepene galben, castraveți, salată verde și kiwi. Dar evitați exagerarea – administrarea unei cantități prea mari de apă poate duce de fapt la intoxicație cu apă, o afecțiune care poate pune viața în pericol.

Articol optimizat pentru motorul de cautare Google de blogdeantreprenor.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *