Orez vs. Pâine

Orez vs. Pâine

Orez vs. Pâine

Fie că ar trebui să alegeți orez sau pâine depinde de obiectivele dvs. nutriționale, deoarece orezul oferă mai multe vitamine și minerale, dar pâinea este mai scăzută în calorii și carbohidrați. Indiferent de alegerea dvs., alegeți versiunea integrală pentru cele mai bune rezultate pentru sănătate. Persoanele care consumă mai multe cereale integrale cântăresc mai puțin și au niveluri mai mici de zahăr din sânge și colesterol decât persoanele care consumă cea mai mică cantitate de cereale integrale.

Macronutrienți

Dacă încercați să vă limitați caloriile sau carbohidrații, pâinea face o alegere mai bună decât cerealele decât orezul. O porție de 1/2 cană de orez brun conține 108 calorii, 3 grame de proteine, 1 gram de grăsime și 22 de grame de carbohidrați, în timp ce o felie de pâine integrală are 69 de calorii, 4 grame de proteine, 1 gram de grăsime și 12 grame de carbohidrați. Orezul alb și pâinea albă au cantități similare de calorii, grăsimi, carbohidrați și proteine ​​ca și omologii lor din cereale integrale.

Fibră

Când vine vorba de fibre, optați pentru versiunile cu cereale integrale de orez și pâine. O porție de 1/2 cană de orez brun oferă 2 grame de fibre, iar o felie de pâine integrală conține 2 grame, în timp ce orezul alb conține doar 0,3 grame de fibre, iar pâinea albă oferă doar 0,4 grame. Fibrele ajută la menținerea sănătății tractului digestiv, vă limitează riscul de boli de inimă și ajută la menținerea greutății. Femeile care tin cura de ingrijire ar trebui să urmărească să consume 25 de grame pe zi, iar bărbații au nevoie de 38 de grame de fibre pe zi.

Vitamine

Nici pâinea, nici orezul nu sunt deosebit de bogate în vitamine. Cu toate acestea, o porție de 1/2 cană de orez alb oferă 77 micrograme de acid folic, sau 19% din valoarea zilnică, iar o felie de pâine albă conține 43 micrograme, sau 11% din DV. Acest lucru se datorează întăririi acestor produse, deoarece orezul brun și pâinea integrală nu furnizează o cantitate semnificativă din acest nutrient, care este important pentru formarea ADN-ului și diviziunii celulare.

Minerale

Orezul brun oferă cele mai multe minerale din aceste patru opțiuni, deoarece conține 42 de miligrame de magneziu, sau 11 la sută din DV, precum și cantități mici din celelalte minerale esențiale. Magneziul întărește oasele, îmbunătățește funcția imunitară și vă menține bătăile inimii în mod regulat. Orezul alb și ambele tipuri de pâine oferă cantități mici din fiecare dintre mineralele esențiale, dar nu sunt o sursă deosebit de bună pentru niciunul dintre ele.

Articol optimizat pentru motorul de cautare Google de blogcity.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *