Cum faci optimizare SEO unui articol de blog? Sfaturi pentru bloggeri!

Ai un blog, nimic special – multe persoane, din diferite motive, hotarasc sa deschida un blog personal sau chiar un blog pe o nisa anume. Din nou, nimic special – totusi, lucrurile devin interesante atunci cand vrei cu adevarat ca blogul tau sa devina relevant pentru motoarele de cautare. Acest lucru iti poate garanta mai mult trafic organic.

Dupa cum probabil ai citit deja online, pentru a face cele mentionate, ai nevoie de optimizare SEO. O astfel de optimizare te poate separa de sutele de mii de bloggeri care pur si simplu scriu si te poate aduce in grupul de bloggeri care au si un scop, nu doar scriu – anume vor sau incearca sa transmita mesajul cat mai multor cititori si, eventual, sa traiasca din scris.

Pasul 1: Scrie continut de calitate

Inainte de a vorbi despre cuvinte cheie, despre care probabil stii cate ceva, este extrem de important sa tii minte ca aceasta optimizare SEO devine irelevanta daca este atasata continutului slab calitativ, irelevant. Daca articolul tau este o copie sau o traducere a unui alt articol, sansele sunt ca optimizarea SEO sa fie facuta degeaba – acesta nu va ajunge sus in rezultatele cautarii.

Originalitatea, calitatea si relevanta pentru website-ul tau sunt aspecte foarte importante, nu doar pentru SEO.

Pasul 2: Compune un titlu SEO

Exista titluri normale si exista titluri SEO. Pentru a atrage cititori, dar si pentru a garanta faptul ca motorul de cautare se uita atent la articolul tau, ai nevoie de un titlu SEO. Acesta trebuie, in primul rand, sa contina un cuvand cheie relevant – si apoi sa fie destul de scurt incat sa fie complet vizibil, atat pe desktop, cat si pe dispozitivele mobile.

Astfel, garantezi optimizare SEO pentru un articol inainte ca utilizatorul sa il citeasca – ceea ce este mai important, uneori, decat continutul articolului in sine.

Pasul 3: Nu uita de meta descriere

Stii prea bine ca, sub titlul fiecarei pagini in rezultatele de pe Google, apare o sectiune de text. De cele mai multe ori, acesta este un abstract al textului integral care se afla pe pagina respectiv. Nu vrei acest lucru.

Pentru optimizare SEO corespunzatoare, vei vrea o meta descriere care sa contina cuvantul cheie principal plus un CTA (call to action) care va indemna utilizatorii sa iti citeasca articolul.

Pasul 4: Foloseste subtitluri

Multi bloggeri fug de subtitluri. Tocmai de aceea, atunci cand dai peste o astfel de pagina, esti de obicei intampinat de un bloc de text, efectiv, care nu prezinta niciun fel de separator intre ideile principale. Aceste blocuri sunt greu de citit si pierd aproape instant atentia cititorului.

Deci, trebuie sa folosesti si subtitluri pentru optimizare SEO – dar acestea nu trebuie vazute neaparat ca si subtitluri. Pentru motoarele de cautare, trebuie sa existe doar tag-ul H2+ pentru a identifica o sintagma ca si subtitlu. In articolul tau, in schimb, aceasta poate fi o afirmatie sau un lucru important de comunicat cititorilor tai.

Ce faci cand nu poti tine pasul cu optimizarea?

Daca ai un blog mult prea mare sau un magazin online care are nevoie de continut relevant, atunci va trebui sa apelezi la o agentie de marketing digital. Doar aceasta se poate asigura ca tot site-ul tau va fi optimizat SEO, intr-un mod corespunzator.

O astfel de agentie este The Markers – o echipa de jucatori profesionisti in jocul de marketing digital care iti poate arata cum trebuie aranjate cartile pentru a obtine combinatia de succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *