Ghosn: “Dacia se va descurca foarte bine”. Interes major pentru marca romaneasca.

Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, schimba planurile de crestere ale grupului pe care il conduce, astfel ca segmentul low-cost, condus de Dacia, va capata o importanta crescuta, in detrimentul vehiculelor electrice. Ghosn schimba prioritatile grupului auto, dupa ce saptamana trecuta numarul doi din companie, Carlos Tavares, si-a dat demisia, potrivit Bloomberg.
Dacia va juca un rol din ce in ce mai important in planurile “numarului 1” de la Renault, modelele de buget devenind mai importante decat cele electrice in cadrul companiei. Popularitatea crescuta de care se bucura Dacia vine in contextul in care segmentul destinat modelelor de buget are cele mai pozitive perspective din toata piata auto.
“Daca exista un segment de piata care va inregistra cresteri importante, acela este cel destinat modelelor de buget”, spune Ghosn, care pune acest lucru pe seama accelerarii cresterii pe pietele emergente si numarului tot mai mare de clienti cu bugete limitate din sudul Europei. “Dacia s-a descurcat foarte bine in acest mediu si va continua la fel de bine.”
“Nissan si Dacia au fost decizii strategice fantastice luate sub conducerea lui Ghosn”, declara Jens Schattner, analist la?Macquarie Europe. “Vehiculele electrice nu reprezinta un succes pe moment.”
Citeste si?Dacia, laudata in Financial Times. Vezi ce scrie cel mai prestigios cotidian de business din lume
Strategia Renault: mai putine masini pe segmentul de mijloc
Declinul de pe piata auto europeana, respectiv mondiala (pana anul trecut), a lovit mai ales segmentul mijlociu al pietei, destinat clientilor din clasa de mijloc. Producatorii care au ramas dependenti de acest segment au in continuare probleme foarte mari, ceilalti care au migrat fie spre segmentul de varf, fie spre nivelul entry-level nu au avut decat de castigat. In acest context si Renault incearca sa fuga de acest segment, multi dintre clienti indreptandu-se acum catre modelele de buget.
Pe segmentul premium entry-level Renault patrunde cu greu, avand in vedere ca are o concurenta puternica nu doar din partea altor producatori europeni, ci si din partea conationalilor de la Peugeot, marca aflata in plin proces de repozitionare catre clienti cu mai multi bani. In schimb Renault domina segmentul masinilor de buget datorita modelelor sale, precum Symbol, dar mai ales datorita marcii Dacia.
Dacia Duster are un pret aproape la jumatate din cel al unui Volkswagen Tiguan si continua sa fie unul dintre modelele de succes ale marcii. Faptul ca Renault are o situatie mult mai stabila decat a rivalilor de la PSA se datoreaza importantei crescute pe care au acordat-o masinilor low-cost si aliantei cu Nissan, care le-a permis francezilor sa reduca foarte mult costurile de productie.
“Astazi fac lucruri, in ceea ce priveste sinergiile intre cele doua companii, pe care nu le putea face cu 10 ani in urma”, declara Ghosn.?
O data cu demisia lui Carlos Tavares, fostul director operational, Ghosn a inlocuit acest post cu doua noi functii, aceea de sef pe probleme de performanta si sef pentru competitivitate. Masurile lui Ghosn ii vor conferi CEO-ul chiar mai multa putere in cadrul grupului, insa vor accelera si sinergiile intre cele doua parti, franceza (Renault) si asiatica (Nissan).
Citeste si?Tavares si-a dat …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *