Microsoft, un nou patent de reclama targetata

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Desi reclama targetata nu este ceva nou, compania Microsoft pare hotarata sa realizeze acest lucru prin metode care nu prea au cum sa asigure confortul utilizatorilor.

Dupa recentul patent privind integrarea unui sistem de advertising in sistemul de operare sau aplicatii, si care amintea de adware, Microsoft aplica acum pentru un nou patent care implica supravegherea utilizatorilor.

Mai precis, sistemul ar urma sa foloseasca ?senzori biometrici, camere, telecomenzi si alte accesorii? pentru a detecta si identifica un utilizator si actiunile pe care acesta le efectueaza – faptul ca se uita la un televizor sau un monitor, sau ca vorbeste la un telefon mobil – in scopul de a furniza catre acesta reclama foarte precis targetata.

Reclama ar urma sa fie bazata si pe o serie de informatii personale colectate in prealabil, nu se stie prin ce metode, despre persoana in cauza. Lista de astfel de informatii este insa una infricosatoare, printre altele fiind mentionate ?varsta, sex, inaltime, hobby-uri, locatie, profesie, subscriptii calitatea de membru in diferite organizatii, etnicitate, statut marital si parental, animale de casa detinute, precum si alte informatii aditionale obtinute din address book, calendar, e-mail, IM, liste cu lucruri de facut, note, istoricul cumparaturilor [online], istoricul intregistrat al reactiilor la reclame, cautari, istoricul consumului de multimedia?.

Aceste informatii ar urma sa fie folosite pentru a permite advertiserilor sa furnizeze reclame foarte bine targetate (?highly targeted?).

Astfel de idei nu sunt, din pacate, noi, un patent similar fiind depus recent si de catre Google, dar inmultirea lor poate fi considerat un fenomen cel putin ingrijorator, carea arata ca firmele din domeniu ar fi in stare sa depaseasca granita intimitatii personale si sa profite de aceasta.

spot_imgspot_img