SIAB 2007, mega-targ de automobile

Evenimentul auto al anului are toate sansele sa devina o simpla adunare, unde romanii cumpara masini.

Pentru zece zile, SIAB 2007 ar trebui sa devina punctul de referinta pentru industria auto si pasionatii acesteia, scopul principal fiind schimbul de informatii intre clienti si producatori.

Cum evenimentul se des?fasoara in Romania, in?flu?en?tele trebuiau sa capete iz mioritic, asa ca importatorii s‑au pus pe oferte speciale, care sa atraga cat mai multi cli?enti. Oricum, cei care au avut rabdarea necesara sa se deplaseze pana in Otopeni nu sunt hotarati ce marca ori model isi doresc. Majoritatea vizitatorilor vor doar sa prospecteze piata, in vederea achizitionarii ulterioare a unui automobil, nu se stie care.

Printre romanii de rand, am gasit sambata si oameni de afaceri de succes, precum patronul Altex, Dan Ostahie. Acesta s-a aratat interesat de oferta de la standul Lamborghini-Bentley, unde exponatele nu erau sub 150 de mii de euro.

Presedintele Altex s-ar vedea la bordul unui bolid ca Lamborghini, insa, mai mult ca sigur, va opta pentru un model Bentley, oferta mult mai apropiata de nevoile zilnice ale unui om de afaceri.

Nu doar VIP-urile sunt in?te?resate de masini, ci si ro?ma?nii de rand, si asta se vede in contractele de vanzare deja incheiate de multi dintre importatorii cu stand la SIAB. Mitsubishi Romania a vandut, in primele doua zile, peste 25 de masini si spera ca, pana la sfarsitul expozitiei, sa incheie 150 de contracte de vanzare. Şi Hyundai sta binisor la vanzari, avand incheiate 40 de contracte, in doua zile, si un target de 200-250 de unitati, pana se termina SIAB. Importatorul Kia este ceva mai rezervat si are o tinta de numai 100 de unitati, din care a incheiat deja 28 de contracte.

Şi marci premium, precum Jaguar sau Range Rover au sperante de vanzari destul de ridicate cu ocazia salonului, importatorul fiind convins ca va comercializa peste 100 de bucati din cele doua marci.

Daca la majoritatea importatorilor se practica reduceri, iar SIAB este un mijloc de crestere a vanzarilor, nu acelasi lucru se intampla cu marcile importatorului Porsche Ro?mania sau Autoitalia.

Repre?zentantii celor doua companii au declarat ca SIAB 2007 este un show in care clientul face cunostinta cu oferta constructorilor si atat. Şi chiar asa ar trebui sa fie pentru ca la saloane auto, precum cele de la Frankfurt, Paris ori Geneva, clientii vin, se informeaza, iar comanda se face ulterior, la dealer, nu pe loc, la stand, cum de atatia ani se practica pe la noi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *